Medicina alternativa

Tratarea insomniei pe cale naturista

Insomnia reprezintă o tulburare a somnului care se manifestă prin reducerea duratei și/sau profunzimii lui. Poate fi provocată de boli febrile, cardiovasculare, crize abdominale dureroase, nevralgii, hipertensiune, nevroze, psihoze, encefalite, intoxicații, diabet, uremie, hipertiroidie, surmenaj fizic, intelectual sau moral, criză emotivă ș.a. Cel mai general simptom este somnul nestatornic și superficial.

Plante medicinale utilizate

Sulfina (Melilotus officinalis): infuzie dintr-o linguriţă de flori la 200 ml de apă clocotită.

Se beau 1-2 ceaiuri pe zi.

Sovârvul (Origanum vulgare): infuzie din 2 linguriţe de plantă la 200 ml apă clocotită.

Se bea câte 1/2-1 pahar pe zi. În caz de insomnie se poate spăla capul cu infuzie de sovârv: infuzie dintr-o mână de sovârv la 3 l de apă clocotită.

loading...

Se lasă să se răcească 1-2 ore, apoi se spala capul.

Talpă gâştei (Leonorus cardiacă): infuzie din 3 linguri de plantă la 300 ml de apă clocotită.

Se iau 2 linguri seara, înainte de culcare.

Teiul (Tilia platyphyllos): infuzie din 2 linguriţe de flori la 200 ml de apă clocotită.

Se beau 2 ceaiuri pe zi, îndulcite cu miere.

Urzică moartă (Lamium album): infuzie dintr-o linguriţă de plantă mărunţita la 250 ml de apă clocotită.

Se lasă 15-20 de minute, după care se strecoară.

Se beau 1-2 ceaiuri pe zi.

Ciuboţica cucului (Primula officinalis): infuzie din 15 g de flori la un pahar de apă clocotită.

Se dă în clocot, după care se lasă să se răcească şi se strecoară.

Se ia câte o lingură, de 3-4 ori pe zi, cu 30 de minute înainte de culcare.

Hameiul (Humulus lupus): infuzie dintr-o lingură de conuri de hamei (se adună toamna) la 200 ml de apă clocotită.

Se bea seara, înainte de culcare.

Se mai poate pregăti de asemenea un ceai din 15 conuri de hamei la 500 ml de apă.

Se beau 2-3 ceşti pe zi.

Macul (Papaver rhoeas): infuzie dintr-o linguriţă de plantă la 200 ml de apă clocotită. Se iau 1-2 linguri cu 30 de minute înainte de culcare.

Mărarul (Anethum graveolens): infuzie dintr-o lingură de seminţe de mărar (sau plantă) la 300 ml de apă clocotită.

Se beau câte 100 ml, de 3 ori pe zi.

Maghiranul (Majorana hortensis): infuzie dintr-o lingură de plantă la 300 ml de apă clocotită.

Se beau 1-2 căni pe zi.

Odoleanul (Valeriana officinalis): infuzie dintr-o linguriţă de plantă la 200 ml de apă clocotită

Se iau 2-4 linguri seara, înainte de culcare.

Se mai poate prepara de asemenea şi o tinctura dintr-o parte de plantă şi 5 părţi alcool de 70 la sută.

Se iau câte 30-40 de picături seara, cu 30 de minute înainte de culcare.

Pentru a mări acţiunea sedativă şi calmantă, odoleanul se asociază cu muşeţel, mentă, levănţică.

Păducelul (Crataegus monogyva): infuzie dintr-o linguriţă de plantă la 200 ml de apă clocotită.

Se beau câte 2 căni pe zi.

Porumbarul (Prunus spinosa): infuzie dintr-o linguriţă de flori la 250 ml de apă clocotită.

Se beau 2-3 ceaiuri pe zi.

Ruscuţa (Adonis vernalis): infuzie dintr-o linguriţă de plantă la 250 ml de apă clocotită.

Se lasă 30 de minute, după care se strecoară.

Se iau 2-3 linguri seara, înainte de culcare.

Salcia (Salix albă): decoct din 10 g de coajă mărunţita la 200 ml de apă.

Se fierbe 20 de minute, după care se strecoară.

Se iau 3-4 linguri pe zi.

Preparat somnifer

Hamei: conuri, 20 g
Levănţică: flori, 30 g
Maghiran: frunze, 30 g
Portocal: muguri, 20 g
Cimbrişor: frunze, 20 g
O lingură de amestec la o cană de apă clocotită; se lasă la infuzat timp de zece minute. Se bea una-două cânii seara la culcare.

Insomnia este, din punct de vedere medical, o tulburare a somnului, caracterizată fie prin imposibilitatea de a adormi, fie prin trezirea după o scurtă perioadă de somn (1-2 ore de la adormire).

Un adult sănătos trebuie să doarmă în general 6-8 ore din 24, iar copiii ceva mai mult. Este adevărat însă că există persoane care au nevoie de mai puţine ore de somn, dar astfel de cazuri sunt excepţii.

Circumstanţele în care pot apărea insomniile sunt: mesele prea copioase seara, surmenajul fizic şi intelectual, sedentarismul, bolile acute în curs de evoluţie (cardiopatie, astm, ulcer, dischinezie, migrenă) sau anumite etape din viaţă, cum ar fi adolescenta şi climacteriul.

Alte circumstanţe ce pot fi urmate de insomnie

Există însă şi alte circumstanţe ce pot fi însoţite de insomnie: nevrozele, toxicomaniile minore (cafea, cacao, pepsi) sau medicamentoase, ori profesiile ce presupun dereglarea cronică a ritmului somn-veghe.

Există, desigur, o serie de măsuri ce se impun pentru prevenirea insomniei: menţinerea unui program de viaţa cât mai ordonat, evitarea suprasolicitărilor de tot felul, a sedentarismului, relaxarea înainte de culcare etc. În acelaşi timp, nu se va recurge la somnifere din proprie iniţiativă, mai ales că fiecare insomnie îşi are particularităţile ei şi doar medicul este în măsură să stabilească medicamentaţia.

insomnie - Tratarea insomniei pe cale naturista

Recomandări generale

Evitarea la masa de seară a unor alimente cum ar fi: mezelurile, conservele, carnea de vânat, mazărea, fasolea, orezul, ouăle, brânzeturile fermentate.

Cina nu trebuie să fie nici prea uşoară (foamea ne trezeşte), nici prea grea.

Ea trebuie să conţină proteine (carne de peste sau de pasăre) şi calciu (lactate), care au proprietăţi sedative.

Seară trebuie să ne ferim de alimente diuretice şi de excitante cum sunt alcoolul, tutunul, cafeaua, ceaiul tare şi coca-cola.

Foarte indicat este să bem un pahar de lapte cald (dacă este posibil, de capră)

Este bine de asemenea că seara să ne destindem cu o muzică plăcută, cu o lectură uşoară sau cu o plimbare lungă de 40-60 de minute.

Seara, înainte de culcare, se vor face timp de câteva minute bai de aer în faţa ferestrei deschise. Se va face un duş călduţ său rece cu 20-30 de minute înainte de culcare, dar în nici un caz fierbinte (în cazul în care vă treziţi în timpul nopţii, puteţi să vă frecaţi energic pe tot corpul cu un prosop înmuiat în apă rece).

Îmbrăcămintea pentru dormit va trebui să fie cât mai lejeră, iar cameră bine aerisita înainte de culcare.

Se vor respecta cu stricteţe orele de culcare şi de trezire, aceleaşi în fiecare zi.

Dacă este posibil, se vor folosi perne în care se introduc conuri de hamei, fin, frunze de sulfina, roiniţa.

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top