Descopera

TRAGEDII MARITIME CARE AU MARCAT OMENIREA

Jurnaliștii de la Discovery au realizat un clasament cu dezastrele maritime care au șocat lumea. În data de 14 ianuarie 2012, vasul Costa Concordia a eșuat. Avea la bord 4000 de pasageri. În urma naufragiului au murit 32 de oameni.

Comandantul navei a fost condamnat pentru omucidere la 16 ani de închisoare. El a fost printre primii care s-a urcat într-o barcă pentru a se salva. Cei care au supraviețuit tragediei au reclamat că nu și-au mai putut recupera bijuterii foarte scumpe, sume mari de bani și alte obiecte de valoare.

În anul 1816, fregata franceză Meduza care avea ca destinație Senegal a naufragiat. La bord se aflau 400 de pasageri. Printre aceștia erau militari și coloni. În anul 1815, Senegalul ieșise de sub dominația engleză și revenise Franței.

Fregata a eșuat lângă o mică insulă cu o lungime de 20 metri și o lățime de 7 metri. Din acel moment a început calvarul celor 400 de persoane.

Apele erau infestate cu rechini, fâșia de pământ era prea îngustă pentru cele 400 de persoane. Cei care au reușit să prindă loc pe fâșia de pământ s-au confruntat cu o altă problemă, foamea. Au apelat la canibalism pentru a supraviețui. Au supraviețuit 15 persoane printre care și căpitanul fregatei care a fost condamnat la trei ani de închisoare.

O altă tragedie s-a produs în aprilie 1991. Petrolierul Prince Moby pleacă dintr-un port italian cu o încărcătură de 80000 de tone petrol. Din cauza unei defecțiuni, petrolul s-a împrăștiat în jurul vaporului. A urmat un incendiu puternic în care au murit arse 141 de persoane. A fost un singur supraviețuitor.

loading...

În septembrie 1994, are loc o altă tragedie maritimă. Nava Estonia plecase din Tallin cu destinația Stockholm. La bord se aflau 989 de persoane. Doar 137 de persoane au reușit să se salveze. Corpurile a 757 de persoane nu au mai fost găsite niciodată.

Au fost multe ipoteze cu privire la cauzele tragediei. O primă ipoteză se referea la un atac terorist. O altă variantă era aceea a unei ciocniri cu un submarin. Autoritățile au susținut că a fost un accident.

O altă decizie controversată a autorităților a fost de a nu recupera cadavrele din epavă. Este o decizie politică au spus suedezii. S-a mai invocat faptul că ar fi prea traumatizant pentru scafandri să recupereze bucăți de carne umană.

Ancheta a trenat mai mulți ani și în anul 2006, autoritățile suedeze au fost obligate, sub presiunea media, de a finaliza cercetările. Pe lângă pasageri, vasul transporta tehnologie militară electronică care aparținea Rusiei.

a cruise ship that ran aground is seen off the west coast of italy at giglio island 1 856828 - TRAGEDII MARITIME CARE AU MARCAT OMENIREA

Epava vaporului prezenta o gaură care fusese formată ca urmare a unei explozii puternice. Concluziile anchetei s-au oprit aici. Nu s-a făcut nicio legătură cu natura transportului.

loading...
To Top