Medicina alternativa

Totul despre soia si tofu. De ce este sanatos sa mancam aceste doua alimente?

Soia, un tip de aliment folosit iniţial în Asia, se găseşte în numeroase alimente dintre care laptele de soia, pasta de soia şi tofu. Acest aliment este preferat în special de vegetarieni deoarece acţionează ca substitut al cărnii. Soia este adăugată uneori şi în alimente precum pâinea, cerealele şi produsele pe bază de carne.

De asemenea, soia a câştigat teren şi ca substitut al cărnii, în produse precum hamburgerii de soia, chifteluţe, şniţel, pate sau salam de soia. Alimentele care conţin soia sunt o sursă importantă de proteine pentru vegetarieni, deoarece soia ne procură toţi amino acizii de care avem nevoie pentru a rămâne sănătoşi, potrivit specialiştilor de la Institutul Naţional de Sănătate din Bethesda.

Tot mai mulţi oameni au început să adauge produsele pe bază de soia în dieta lor, ca urmare a beneficiilor pe care acest produs la aduce asupra sănătăţii. Soia reduce colesterolul şi scade riscul apariţiei unei boli cardiace. Este important să ţinem minte, însă, faptul că aceste beneficii se datorează proteinelor din soia şi nu a produselor în sine. Acest lucru înseamnă că numai produsele pe ambalajul cărora este specificat faptul că sunt realizate 100 la sută din soia, sau că au în compoziţie proteine de soia, oferă beneficii asupra sănătăţii.

Soia reduce colesterolul

Alimentele din soia sunt o sursă importantă de proteine, fibre, vitamine din complexul B şi acizi graşi de tip omega 3. Alimentele cu proteine din soia sunt, de asemenea, alegeri alimentare sănătoase şi o bună alternativă la produsele din carne sau la produsele care conţin colesterol şi grăsimi săturate. Studiile efectuate asupra beneficiilor produselor din soia sugerează faptul că soia ar fi eficient şi în lupta împotriva cancerului. Membrii Asociaţiei Europene a Alimentelor şi Medicamentelor susţin că dietele care includ 25-50 de grame de proteine din soia pe zi pot ajuta la reducerea nivelului colesterolului rău. Colesterolul rău este un tip de colesterol cunoscut pentru faptul că îngreunează vasele de sânge, ducând la creşterea riscului apariţiei bolilor cardiace.

Nu înlocuiţi alimentaţia numai cu produse din soia!

loading...

Trebuie să se ţină cont însă de faptul că, deşi produsele pe bază de proteine din soia sunt indicate în alimentaţie, unele alimente din soia nu pot substituii alte produse importante în alimentaţie precum laptele. Laptele de soia nu este o sursă atât de bună de calciu precum laptele de vacă, motiv pentru care laptelui de soia și trebuie adăugat calciu pentru a încerca să atingă valoarea nutritivă a laptelui de vacă.

Dacă sunteţi îngrijoraţi de aportul zilnic de grăsimi pe care îl obţineţi din alimentaţia obişnuită şi apelaţi la soia în acest sens, trebuie să înţelegeţi că şi produsele din soia conţin grăsimi. De exemplu, o porţie de tofu conţine 6.5 grame de grăsime.

Beneficiile proteinelor din soia

Proteinele din soia asigură antioxidanţi, reduc îngreunarea arterelor, îmbunătăţesc tensiunea arterială şi asigură sănătatea vaselor de sânge. în acest fel, corpul este protejat de acţiunea radicalilor liberi, sistemul imunitar al organismului este întărit, iar riscul de ateroscleroză, hipertensiune sau boală cardiacă este diminuat. De asemenea, proteinele din soia împreună cu fibrele solubile ajută la reglarea nivelului glucozei şi la filtrarea rinichilor, ceea ce ajută la controlul valorilor glicemiei şi la prevenirea afecţiunilor renale.

branza tofu poza - Totul despre soia si tofu. De ce este sanatos sa mancam aceste doua alimente?

Tofu – beneficii

Tofu este denumirea japoneză a acestui tip de brânză vegetală obţinut din laptele bătut de soia, în timp ce în China este cunoscută sub denumirea de doufu. Procesul de fabricaţie prin care laptele de soia devine tofu este identic cu cel prin care laptele de vacă, oaie sau capra devine brânza.

Tofu este un aliment foarte nutritiv şi bogat în proteine. De exemplu, 100 de grame de tofu conţin 40% din necesarul zilnic de triptofan (aminoacid esenţial care produce serotonină, răspunzătoare pentru transmiterea perfectă a mesajelor de la creier spre diferite funcţii ale organismului) şi 30% din cel de mangan şi de iod. Alţi nutrienţi esenţiali prezenţi în tofu sunt proteinele, acizii graşi Omega 3, seleniul, cuprul, fosforul, calciul şi magneziul.

Beneficiile cardiovasculare aduse de soia sunt printre cele mai mari avantaje. Concret, consumul de tofu scade colesterolul, scade nivelul trigliceridelor şi poate chiar îmbunătăţi colesterolul bun.

Femeile au nevoie de consum ridicat de soia şi, implicit, de tofu, în perioada menopauzei, fiindcă acest aliment conţine fitoestrogeni, care asigura echilibrul nivelului de estrogen din organism. Adiţional, majoritatea tipurilor de brânză tofu sunt îmbogăţite şi cu calciu, ceea ce duce la întărirea sistemului osos al femeilor aflate în această perioadă a vieţii.

Fierul şi cuprul din tofu ajuta la producerea hemoglobinei, care transportă oxigenul prin sânge. Acizii graşi Omega 3 nu se găsesc în cantităţi sporite doar în uleiul de peşte, ci şi în tofu. Aceştia au grijă ca sângele să nu se îngroaşe şi să transforme colesterolul rău în colesterol bun.

Seleniul reprezintă iar un nutrient important din tofu, acest element menţinând în stare bună sistemul antioxidant al organismului şi reparând ADN-ul. Practic, o dietă bogată în seleniu ajuta decisiv la prevenirea cancerului şi în lupta contra radicalilor liberi.

În fine, studii efectuate în Asia şi în Statele Unite în rândul aceleiaşi categorii de oameni în vârstă, între 65 şi 85 de ani, au relevat că incidenta bolii Alzheimer este mai mică în Asia, în rândul persoanelor care au consumat regulat tofu.

Contraindicaţii: produsele de soia produc alergii la anumite categorii de oameni, mai exact la cei care suferă alergii la tipuri de mâncare precum laptele, brânza, alunele, ouă, portocalele. Implicit, fiind făcut din lapte de soia, şi tofu este un aliment pe care persoanele care se ştiu alergice trebuie să-l consume cu moderaţie.

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top