Sanatate

Terapia prin ras, modalitatea de a elimina stresul si de a avea o viata sanatoasa

La indemana oricui si cu costuri minime, terapia prin ras aduce bunadispozitie, dar si beneficii pentru sanatate.

Postul e un prilej extraordinar de a ne imbuna inimile, de a le arata celor dragi cat ii iubim si cat de bine ne simtim alaturi de ei. Sarbatoarea Craciunului e una a bucuriei.

Asa ca, ne vom veseli si vom rade. Fara sa stim, cu hohotele de ras ne administram un medicament fara egal, benefic sanatatii. Rasul provoaca o stare de bine si aduce in stare optima toate organele interne. Exista o terapie a rasului care vindeca afectiunile trupesti si sufletesti. Iata beneficiile unei portii de ras spontan, din toata inima, ca mijloc de terapie pentru toate suferintele. nRadeti pentru sanatatea dumneavoastra!

Cea mai buna gimnastica e rasul

Se spune ca oamenii bolnavi care rad din tot sufletul se vindeca mai repede decat cei trasti si afectati puternic de problemele lor. De ce? Atunci cand radem, utilizam cel putin 12 muschi ai fetei. Muschii abdomenului se relaxeaza, iar apoi si cei ai gambelor. Tensiunea musculara dispare putin cate putin. In timpul unei crize de ras nebun, capacitatea de schimb respirator este amplificata de patru ori, plaminii elimina aerul cu o viteza de pana la 100 de km/ora. O repriza de ras cu pofta aduce tot atata oxigen in organism, cat o sedinta de aerobic, fitness, jogging sau tenis. De fiecare data cand radem in mod sanatos, sangele se oxigeneaza puternic, ceea ce permite o eliminare mai rapida a toxinelor, a zaharurilor, a grasimilor si a colesterolului. Rasul actioneaza asupra pielii si a sistemului neuro-simpatic, pe care il stimuleaza si-l accelereaza. Hohotul produce o gimnastica abdominala. El lupta contra constipatiei, pentru ca izbucnirile de ras favorizeaza digestia si accelereaza producerea de sucuri gastrice si de enzime necesare digestiei.

Hohotul, balsam pentru inima

In timpul unui ras sanatos se decscarca hormoni, printre care si cei care alerteaza anticorpai care apara organismul de virusuri si microbi. Reduce procesul inflamator, mai ales inflamatiile articulare. Mai actioneaza si asupra endorfinelor, care sunt hormonii placerii si ai bunastarii, rasul avand efect antidepresiv. Aceste morfine naturale sunt de aproximativ 200 de ori mai puternice decat morfinele chimice. Rasul stimuleaza si serotonina, cea care controleaza somnul, alunga gandurile negre, tensiunea si stresul. Psihoterapeutii recomanda rasul pentru reducerea rascurilor accidentelor cerebrale, cardiovasculare si a depresiei. In unele clinici din Canada si din SUA exista asa-numite sali de umor, unde medicii isi trateaza pacientii prin ras.  Un studiu medical arata ca suferinzii de inima se dovedesc a fi persoane mult prea serioase si stresate. Cercetatorii sunt de parere ca rasul actioneaza ca un scut impotriva afectiunilor cardiace, sustinand ca hohotele ar trebui sa faca parte din arsenalul terapailor recomandate in cazul bolilor de inima.

Amuzamentul atenueaza durerile

Rasul are si rolul unui afrodisiac, fiindca, atunci cand o persoana rade, organismul elibereaza endorfine, substantele chimice dotate cu puterea unor droguri cu efect euforic, care, din fericire, nu dau dependenta. Rasul darima barierele si topeste inhibitiile, plictiseala sau oboseala. Rasul destinde spiritul, stimuleaza memoria, dezvolta creativitatea, apropie oamenii, dezvolta sociabilitatea si poate asigura chiar succesul, in unele cazuri. Pe de alta parte, rasul sustrage atentia. Atunci cand unui copil ii este rau si incepe sa priveasca la televizor un desen animat amuzant, uita pentru moment de starea sa. Nu numai ca lumea nu cunoaste calitatile rasului, dar uita sa-l si lase liber sa se manifeste. Specialistii spun ca trebuie sa reinvatam sa radem pentru a ramine sanatosi si tineri. Psihologii recomanda cel putin un sfert de ora de ras pe zi. Un minut de ras echivaleaza cu 45 de minute de relaxare. Cum putem sa aducem rasul pe buze? Urmariti un film comic, cititi povestiri umorastice, spuneti glume. Sau mergeti la cluburile de rasoterapie.

Cluburi de ras

La mijlocul anilor ’70 au fost explicate stiintific binefacerile rasului asupra stresului, a somnului si a durerii. Totul a inceput in SUA cu povestea lui Norman Cousin si cu pretinderea vindecarii acestuia prin ras, de fapt prin filmele lui Charlie Chaplin si ale fratilor Marx. Suferind de spondilartrita anchilozanta, maladie care afecteaza coloana vertebrala, acest reporter american ajunsese intr-un scaun cu rotile. Privind o comedie la televizor, a ras cu pofta si a uitat de dureri. Experimentul a dus la cercetari ample care au demonstrat ca rasul are rolul de a atenua temporar durerea, stresul si trastetea. Primele cluburi de ras au aparut in India, la mijlocul anilor ’90, extinzandu-se ca forma de terapie colectiva in toata lumea, chiar si in Romania, la Cluj. La o rasoteca, specialistul aduna in jur de 20 de cursanti pe care ii ajuta, prin intermediul exercitiilor respiratorii si a altor tehnici de relaxare, sa redescopere beneficiile rasului spontan. Sedintele dureaza 30 de minute, timp in care nu se spun glume, cum am putea crede, ci se exerseaza mai multe etape pana la atingerea rasului spontan, infantil, care apare fara motiv si care face bine atat corpului, cat si mintii. In prezent, exista circa 1.000 de culburi de ras in toata lumea.

Macar un zambet

Apelati la stimulentii care va fac sa radeti cat puteti de des. Expertii sustin ca rasoterapia este excelenta mai ales ca metoda de prevenire a bolilor fizice si psihice. Atunci cand persoanele respective sunt deja bolnave, rasul trebuie dozat cu grija. Desi pare greu de crezut, exista contraindicatii pentru terapia prin ras. Persoanele care sufera de glaucom, hernie abdominala, hemoroizi, femeile a caror sarcina prezinta un rasc ori persoanele ce sufera de afectiuni cardiovasculare nu au voie sa rada oricand si oricum. Nicio boala insa nu va poate impiedica sa zambiti de cate ori aveti ocazia. Cu efecte sigure asupra organismului este gazul ilariant. Dar, atentie, specialistii nu-l recomanda, cu toate ca provoaca usor hohote de ras. Excesul de gaz ilariant contribuie la aparitia durerilor de spate si chiar la degenerarea coloanei vertebrale. Blocheaza actiunea vitaminei B12. Orice incercare de a provoca rasul altfel decat in mod natural, nu numai ca este sortita esecului, dar este si periculoasa pentru sanatate. Asadar, nu luati in ras terapia prin ras, e cel mai serios lucru!

Doar un minut pe zi

Un adult zambeste in medie de 10 ori pe zi, comparativ cu un copil care face acest lucru de cel putin 40 de ori. Se pare ca oamenii rad din ce in ce mai putin: 19 minute pe zi in 1939, 6 minute in 1980 si numarul acceselor de ras a descrescut pana in zilele noastre, ajungand la 60 de secunde pe zi.

 Originea rasului

    Filosoful evolutionist Anthony Ludovici explica in 1993 ca rasul provine dintr-un reflex animal care consta in aratarea dintilor pentru a speria inamicul. Rasul este inca un fenomen inexplicabil si specific numai omului.

Fiecare rade in felul lui

– Rasul comic, cea mai intilnita forma de ras sanatos, este caracterastic celor cu simtul umorului dezvoltat. El se declanseaza cu usurinta in situatii placute, dar si in cele radicole, de exemplu, atunci cand cineva cade pe scari.

– Rasul de placere, molipsitor si agreabil, reprezinta o forma de comunicare. Ne ajuta sa exteriorizam o stare de fericire.

– Rasul nervos, provocat de spaima si tensiune, ajuta la eliberarea energiilor negative, avand un rol important in echilibrarea psihica.

– Rasul sarcastic, folosit pentru ascunderea furiei. Nu este recomandata suprimarea lui, ci mai curand transformarea intr-un zambet sincer.

– Rasul de neincredere sau de negare, este, de fapt, un reflex de aparare. Acest tip de ras ne ajuta sa suportam o incarcatura emotionala prea mare, fara a ne lasa sa cadem in depresie.

Sfaturi pentru un ras sanatos

terapia prin ras - Terapia prin ras, modalitatea de a elimina stresul si de a avea o viata sanatoasa

 – Propune-ti o ora, in fiecare seara, in care sa te relaxezi. Citeste o carte amuzanta, uita-te la o comedie, joaca ceva haios la calculator.

– Zambeste in orice moment al zilei, daca asa iti vine. Nu ezita sa izbucnesti in ras, chiar daca uneori ti se va parea deplasat.

– Incearca sa povestesti lucruri placute, mici intimplari haioase petrecute in viata ta. Comunica lucruri grave si serioase doar cand este neaparat necesar.

– Pastreaza-ti zambetul pe buze la serviciu: va avea un efect incredibil asupra celor cu care lucrezi, care se vor relaxa si vor da mai mult randament.

– Nu adormi trist. Incearca sa te gandesti la un moment fericit si adinceste-te in somn pastrandu-l in minte.

– Fa zilnic urmatorul exercitiu: inspira scurt, timp de doua sau trei secunde, fa o pauza respiratorie de la 5 la 10 secunde, expira sacadat de la 5 la 10 secunde, un astfel de exercitiu repetat de mai multe ori declanseaza inevitabil rasul.

sursa

 

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top