Medicina alternativa

Tehnici esentiale pentru eradicarea stresului

Una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă omul din societatea modernă este stresul.
Acesta a ajuns să fie pentru fiecare din noi un partener fidel,însoţindu-ne la servici, acasă, la o banală plimbare prin parc sau chiar la cumpărături.

Oamenii au devenit astfel dependenţi de medici (care ne prescriu cu zâmbetul pe buze tratamente nu tocmai potrivite întrucât consultul pacientului este, de cele mai multe ori, unul superficial) şi de medicamente la preţuri tot mai mari (crescând astfel profitul companiilor farmaceutice). Sunt puţini cei care apelează la tratamente mai puţin moderne dar care pe cât par de invechite pe atât sunt de eficiente- aici mă refer la medicina alernativă. Pentru astăzi am abordat o problemă cotidiană cu care ne confruntăm majoritatea, stresul.

Urmaţi câteva din sfaturile de mai jos pentru a vă asigura o viaţă liniştită, pentru a elimina o bună parte din stresul din jur şi pentru a vă menţine sănătatea la un nivel optim şi a vă asigura o batrâneţe liniştită, fără drumuri periodice la medici, fără cutii de medicamente în dulap şi fără acumulări de anxietate sau frustrări din tinereţea tumultuoasa în care nu aţi ştiut să acordaţi importanţa cuvenită corpului dumneavoastră.

valeriana 389x250 - Tehnici esentiale pentru eradicarea stresuluiCe implica stresul? Tulburări de somn, dezechilibre energetice, stări anxioase, depresive, de nervozitate, tulburări digestive, alopecie (căderea parului) , tulburări de greutate, toate acestea , adunate, ducând în final la probleme grave cardiace, neurologice etc. Greşeala noastră majoră este că nu dăm importanţă acestor semnale pe care corpul ni le transmite. Mergem la dulăpior, luăm o pastilă, rezolvând temporar problema, această atitudine fiind una din cele mai greşite.

Tulburările de somn au diferite cauze comune legate de stres, anxietate, depresie, dureri diverse, imbătrânire, schimbări de fus orar, consumul neregulat şi exagerat de cafeină. Toate acestea contribuie minuţios la provocarea insomniilor.

Insomniile se pot trata şi preveni urmând următorii paşi simpli:

loading...
  • masaj cu ulei de lavandă. Acesta poate fi făcut şi de către partener constituind totodată o bună tehnică de apropiere afectiv-emoţională a cuplului, crescând încrederea între parteneri şi contribuind la solidificarea relaţiei.
  • ceaiuri de plante calmante administrate cu o oră două înainte de culcare. Acestea pot fi din tei, lavandă, valeriană sau iasomie.
  • melatonina este o altă substanţă ce vă poate ajuta sa adormiţi uşor. Ea este secretată de glanda pineală din creier, ajutând corpul la reglarea ritmului circadian-ceasul biologic ce determină obiceiurile de somn. Plantele care conţin melatonină(strugurii negrii, ovăz, porumb, orez, roşii, banane) induc celor cu probleme de somn o stare de relaxare şi contribuie la încetinirea imbătrânirii, previn osteoporoza şi tratează depresia.
  • fiţi atenţi la ce alimente consumaţi în timpul zilei întrucât acestea vă pot afecta somnul în timpul nopţii. Alimentele greu digerabile consumate seara vă solicita stomacul, corpul nemaiputând beneficia de un somn liniştit şi relaxant.
  • sunt recomandate plimbările de jumătate de oră seara înainte de culcare.

Înainte de a apela la ajutorul plantelor cu efect sedativ consultaţi-vă medicul, iar în cazul în care urmaţi un tratament medicamentos utilizaţi aceste plante cu mare atenţie deoarece pot interfera cu acesta ducând la complicaţii nedorite.

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top