SUBMARINELE, COȘCIUGE DE METAL

Acum 80 de ani, România avea opt submarine. În prezent, mai are unul, depășit moral, care are o vechime de peste 40 de ani și a fost botezat Pandele. Ultima imersiune a efectuat-o în anul 1995.

Nu știm cât de sigure sunt submarinele, dar în vara anului 2000, pe un submarin rus s-a produs o tragedie. Vorbim despre submarinul nuclear Kursk, unde și-au pierdut viața 118 militari.

Accidentul s-a produs în Marea Barents, iar militarii au murit într-un coșciug de metal, la 20 de metri sub apă.
Submarinul avea o vechime de cinci ani și participa la un exercițiu de război. La bordul submarinului au avut loc două explozii a căror cauză a rămas neelucidată.

Epava a fost recuperată în anul 2002, la doi ani de la tragedie. S-a spus că submarinul a fost distrus de o torpilă defectă. Au fost voci care au susținut că submarinul s-ar fi ciocnit cu un submarin american cere rătăcea în apele teritoriale rusești.

Un analist al serviciilor secrete rusești susține că submarinul a fost scufundat de separatiștii ceceni. Totodată, el a mai susținut că serviciile secrete rusești fuseseră avertizate dar nu au luat în serios această informație.

Din 1967 până în prezent, în Marea Barents au avut loc 11 coliziuni între submarine rusești, americane și britanice. Scufundarea submarinului Krusk, unul dintre cele mai moderne submarine, este considerată cel mai mare accident militar produs pe timp de pace.

Militarii de pe crucișătorul Petru cel Mare, care se afla la o distanță de 40 kilometri de submarin, au declarat că nava a fost zguduită în momentul producerii accidentului.

Marile puteri militare și-au oferit sprijinul pentru salvarea militarilor ruși, însă Rusia a refuzat din motive de securitate.
Șapte zile au încercat specialiștii ruși să poată salva militarii. Totul a fost în zadar. După șapte zile, toți cei 118 marinari au fost declarați morți.

Ca orice vapor, submarinul plutește pentru că volumul de apă pe care-l deplasează este egal cu volumul său. Submarinul își poate controla capacitatea de plutire. Pentru a-și controla flotabilitatea, submarinele au în interior rezervoare cu apă sau aer. Pentru a ajunge la suprafață, apa este evacuată.

La intervale stabilite, submarinul trebuie să iasă la suprafață pentru a-și reîmprospăta aerul din interior. De-a lungul anilor, în Rusia s-au petrecut mai multe accidente cauzate de pierderea controlului reactorului nuclear. În anul 1960, temperatura în interiorul submarinului K 19 a ajuns la 600 de grade Celsius.

SUBMARINELE - SUBMARINELE, COȘCIUGE DE METAL

În anul 1968, pe un alt submarin, radiațiile gama au fost 50 de ori peste nivelul normal. Toți militarii au murit. În anul 1986, la bordul submarinului K 219, a avut loc o explozie, în urma căreia au fost pierdute nouă rachete atomice.

loading...

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns