Medicina alternativa

Semntele de chia, un izvor de sanatate

Cu cât omul evoluează cu atât se apropie și mai mult de originile sale. Alimentația din ziua de astăzi este o problemă majoră, care îi forțează pe cât mai mulți să aleagă o dietă sănătoasă din diverse motive. Deși pentru unii pare o descoperire recentă, semințele de chia au fost cultivate în America de Sud încă de acum 4000 de ani. Aztecii le considerau o componentă necesară în dieta zilnică, consumul acestor semințe devenind un cult.

Denumite de specialişti Silva Hispanic şi recunoscute de publicul larg cu apelativul folosit şi de noi, chia îşi trag numele dintr-un termen al limbajului Nahuatl, care înseamnă uleios. Uleiul seminţelor este recunoscut pentru concentraţia ridicată de Omega-3. 64% din componenţa alimentului consta în acest acid gras polinesaturat.

În momentul în care spaniolii au pus stăpânire pe America de Sud au interzis cu desăvârșire cultivarea seminţelor de chia. Ei credeau că șamanii pot invoca diverse spirite demonice cu ajutorul acestor semințe stranii, dar nu era deloc așa. În secret, planta a continuat a fi cultivată și astfel, în zilele noastre, am ajuns s-o redescoperim.

În seminţele de chia se găseşte o cantitate de aproximativ 32% acizi graşi, dintre care 60% îl reprezintă acidul esenţial alfalinoleic, care este un omega-3. Acesta are un rol important în dezvoltarea organismului și ajută creierul să funcționeze optim. Omega-3 reduce riscurile apariţiei bolilor cardiovasculare, a anumitor forme de cancer sau a artritei. Are, de asemenea, un puternic efect antiinflamator şi ajută la fluidizarea sângelui prin ameliorarea nivelului de colesterol şi trigliceride.

semninte de chia - Semntele de chia, un izvor de sanatate

Chia este o sursă bogată de fibre, doar două lingurițe pe zi asigură o treime din necesarul zilnic. Chia are o cantitate de proteine (21%) mai mare decât a majorităţii cerealelor, iar aminoacizii esențiali o fac o sursă completă de proteine. Chia depăşeşte cu 30% chiar şi afinele prin procentul de antioxidanți pe care îi conţine. Aceştia încetinesc procesul de îmbătrânire al organismului, prin neutralizarea radicalilor liberi produşi de către celule.

Alături de vitaminele B1, B2 și B3, mineralele se regăsesc și ele în componenţa seminţelor de chia: calciu (de 5 ori mai mult decât în laptele integral), magneziu (de 15 ori mai mult decât în broccoli), fier (de 3 ori mai mult decât în spanac), fosfor, potasiu, zinc, cupru, mangan.

loading...

În concluzie, semințele de chia sunt un aliment complet, care ajută la dezvoltarea organismului, dar și la menținerea sa într-o formă de invidiat. Chia se recomandă a fi consumate de trei ori pe săptămână pentru menținerea sănătății, dar pot fi incluse și în dietele se slăbire. Fibrele solubile din seminţele de chia pot absorbi de 12 ori greutatea lor în apă, creând astfel un gel care încetineşte transformarea carbohidraţilor în zahăr şi asimilarea lor de către organism. Acest lucru duce la o stabilizare a nivelului de glucoză din sânge şi la asigurarea unui nivel ridicat de energie.

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top