Medicina alternativa

Semintele de susan, proprietati nebanuite pentru sanatate

Seminţele de susan datează din anul 3.000 înaintea erei noastre fiind cultivate în Assyria, Irakul de astăzi; în India, susanul a fost cultivat încă de acum 4.000 de ani (femeile din Babylon făceau o mixtură cu miere şi seminţe de susan pe care o foloseau pentru a-şi menţine sănătatea şi tinereţea pielii, iar soldaţii romani mâncau acest amestec pentru a avea mai multă energie şi putere). În prezent, cele mai mari ţări exportatoare de susan sunt China şi India.

Cel mai cunoscut tip de seminţe de susan au o culoare ivorie, deschisă, însă există şi seminţe de susan maro, negre şi roşii. Au un gust de nucă, dulceag, care se intensifica dacă sunt uşor prăjite. Seminţele de susan de culoare neagră sunt însă mai puternice ca şi aroma. Un lucru interesant de ştiut este ca seminţele de susan de culoare neagră conţin cu 60% mai mult calciu decât cele albe (acestea din urmă au fost “dezbrăcate” de câteva straturi de înveliş).

Pe cât de mici sunt, pe atât de multe beneficii aduc sănătății. Semințele de susan nu se includ în bucătăria tradițional românească, ci mai mult sub formă de batoane sau chiar pe covrigi. În schimb, vegetarienii includ aceste mici semințe în dieta zilnică datorită faptului că suplinesc funcțiile alimentelor nepermise, precum laptele și carnea.

Seminţele de susan reprezintă o sursă importantă de calciu, fibre şi alte minerale esenţiale pentru sănătatea organismului şi a pielii. Seminţele de susan conţin şi grăsimi sănătoase, necesare pentru buna funcţionare a metabolismului şi a sistemului endocrin.

De exemplu, o singură lingură de seminţe de susan conține suficiente vitamine și minerale pentru ca organismul să fie energizant pentru câteva ore bune. Şi pentru că sunt bogate în minerale, fibre şi vitamine, seminţele de susan sunt esenţiale în menţinerea siluetei. Sunt recomandate mai ales în curele de slăbire întrucât vă pregătesc corpul pentru efort şi vă dinamizează organismul.
Dincolo de aceşti nutrienţi esenţiali, seminţele de susan (albe sau negre) furnizează organismului tău carbohidraţi buni, grăsimi sănătoase, magneziu, fier, fosfor, vitamina B1, vitamina E, zinc, mangan, cupru şi triptofan. Pe lângă aceste lucruri, semințele de susan protejează organismul de mai multe afecțiuni:

1. Semințele se susan previn bolile de inimă.

loading...

2. Reduc inflamaţiile de la nivelul oaselor şi articulaţiilor

3. Îmbunătăţesc calitatea somnului

4. Previn tumorile canceroase

5. Scad nivelul colesterolului

6. Semințele de în previn cataractă, osteoporoza și artrita reumatoidală

7. Scad tensiunea arterială și o echilibrează

seminte de susan2 400x279 - Semintele de susan, proprietati nebanuite pentru sanatate

Astfel consumul regulat al semințelor de susan se dovedește a fi o decizie importantă atunci când vine vorba despre a avea o viața echilibrată și sănătoasă.

loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

To Top