Bizar

Prima bicicleta din lume a fost descoperita in Franta

Printre ruinele castelului Gaillard, Franța, arheologii de la Universitatea din Bristol au făcut o descoperire importantă pentru istoria omenirii. O bicicletă medievală a fost scoasă la lumina zilei din situl arheologic din Franța. Această descoperire a ridicat foarte multe semne de întrebare pentru că trebuie să amintim că faimosul castel a fost construit în anul 1197, ceea ce însemnă că ciudata bicicletă are puțin mai mult de 800 de ani vechime.

„Fără îndoială, e o bicicletă de cavaler care a zăcut în pământ aproape nouă secole. Este, desigur, o descoperire foarte neobişnuită. Ciclism, în secolul XII, este greu de crezut!? Dar pe parcursul săpăturilor, nu a apărut nici o îndoială cu privire la autenticitatea acestui artefact”, a declarat John Williams.

Lucrările s-au desfăşurat destul de lent, dar în 2008 arheologii au reușit să extragă această bicicletă interesantă din subteranul castelului. Mare avea să fie uimirea arheologilor, atunci când după ce au reuşit să cureţe cu atenţie fragmentele extrase din straturile seculare ale solului! Puse cap la cap, fragmentele ciudate au adus în prezent o bicicletă medievală.

bicicleta medievala - Prima bicicleta din lume a fost descoperita in Franta

Și, curios, bicicleta se păstrase foarte bine. Bună conservare a fragmentelor de metal a putut fi explicată după o cercetare amănunțită. Analiza spectrală a probelor a arătat prezenţa resturilor de ceară de lumânare. Se pare că, înainte de înmormântare suprafaţa bicicletei a fost tratată cu ceară, care a împiedicat procesul de coroziune a metalului. Studiul metalografic al pieselor de fier şi metoda de examinare microscopică a secţiunilor subţiri le-a permis specialiștilor să declare că elementele de proiectare de bază a construcţiei acestei biciclete medievale neobişnuite sunt realizate din oţel.

Cadrul bicicletei este uşor şi are o structură de despărţitor aidoma aripii de avion: barele de oţel de-a lungul cadrului sunt anexate la plăcile despărţitoare în formă de potcoavă. În exterior cadrul este tivit cu elemente de armură cavalerească, în special, sunt folosite precum niște apărătoare pentru braţ şi tampoane pentru umăr, fixate împreună cu nituri rotunde. Furculiţa din faţă şi cadrul din spate sunt forjate dintr-o bucată şi cusute din afară cu un fel de acoperământ pentru genunchi.
„Volanul este făcut din mânere de săbii. Părţile din lame de săbii degradate, probabil, culese de pe câmpul de luptă, au fost folosite pentru a spori rezistenţa construcţiei. Scaunul era fixat cu opt arcade din fier forjat, care serveau ca un fel de amortizor în timpul călătoriei. În decorul bicicletei au fost utilizate pielea şi ţesături, resturile cărora au fost găsite în timpul săpăturilor” a explicat Williams.

loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

To Top