Picturile lui Michelangelo, o provocare pentru Biserică

Picturile lui Michelangelo, o provocare pentru Biserică

O scenă din Facerea Lumii pe care Michelangelo a pictat-o pe plafonul Capelei Sixtine se numește Separarea luminii de întuneric.

Specialiștii afirmă că pictura este o reprezentare precisă a creierului uman, a măduvei spinării și a trunchiului cerebral. Pictura este împrejmuită cu un fel de giulgiu cu forma creierului uman care simbolizează inteligența.

Capela Sixtină și picturile lui Michelangelo

Plafonul Capelei Sixtine a fost pictat în patru ani, de la est spre vest, terminându-se deasupra altarului.

Capela Sixtină a fost construită după modelul Templului lui Solomon. La vârsta de 33 de ani, Michelangelo începe marele proiect care s-a finalizat printr-o pictură care măsoară 1100 de metri pătrați și care include scene din Noul Testament și 300 de figuri.

O provocare pentru Biserică?

Specialiștii susțin că picturile sunt o provocare pentru biserică, un omagiu adus științei, o recunoaștere a sacrului feminin.

Pieta este una dintre cele mai importante sculpturi ale lui Michelangelo. Ea o reprezintă pe Fecioara Maria care îl ține pe genunchi pe Hristos crucificat. Pieta a fost sculptată când avea 23 de ani și a finalizată în mai puțin de un an.

Loading...

Statuia impresionează prin măiestria și simbolistica sa, dar și prin câteva aspecte care contravin regulilor anatomice pe care Michelangelo le cunoștea extrem de bine. La vârsta de 17 ani, Michelangelo făcea disecții pe cadavre, fiind fascinat de armonia corpului uman.

Cu toate acestea, Pieta ne prezintă câteva erori anatomice, dar care cu siguranță au explicațiile lor. Pieta este singura statuie care poartă semnătura lui Michelangelo. Această descoperire a fost făcută în anul 1972, atunci când a fost vandalizată cu 15 lovituri de cuțit de un dezechilibrat mintal.

În momentul restaurării, specialiștii au descoperit în palma mâinii stângi a Sfintei Fecioare monograma M.

Statuia a fost sculptată dintr-un singur bloc de marmură și la un studiu atent se observă patru lucruri care ies din canoanele sculpturii. În primul rând, disproporția dintre cele două corpuri, cel al mamei fiind mult mai mare. Genunchii acesteia sunt ca un fel de soclu care îl susțin pe Hristos.

rp_michelangelo.jpg

Mama și fiul sunt la fel de tineri, iar Hristos are un dinte între incisivii centrali, care este al 33-lea dinte.

Specialiștii susțin că Michelangelo intenționat a dorit să strice armonia corpului uman. Cel de al 33-lea dinte reprezintă răul uman pe care Hristos l-a acumulat în scurtul lui pasaj printre oameni.

loading...

Related posts