NAVELE FANTOMĂ, un mister imposibil de dezlegat

NAVELE FANTOMĂ, un mister imposibil de dezlegat

În secolele XVI-XVII, Olanda a avut o perioadă de glorie în ceea ce privește navigaţia. Olanda făcea comerţ cu cele mai îndepărtate colţuri ale lumii. Aceste călătorii nu au fost lipsite de peripeţii și pericole.

Multe întâmplări sunt legate de apariţia navelor fantoma. O primă apariţie s-a produs în anul 1639, în preajma Capului Bunei Speranțe. Este vorba despre o corabie neagră ca smoala care a trecut cu viteză pe lângă o goeletă olandeză.

Marinarii au considerat ca nava era suflul diavolului. De-a lungul timpului, în aceeași zonă au fost observate alte apariţii fantomatice. Navele apăreau din senin și se deplasau cu viteze foarte mari. În plus, pe punte nu se observa niciun marinar.

În secolul al XIX-lea, specialiştii au studiat zona și au considerat ca aceste apariţii sunt cauzate de curenţii atmosferici foarte puternici care generau iluzii sau halucinații. Cu toate acestea, ideea de nave fantomă a continuat să se răspândească. De-a lungul oceanului planetar, s-au înregistrat alte cazuri de astfel de apariţii.

În Atlanticul de Sud, în Antarctica, marinarii au fost martori la întâlniri cu vase fantoma. Peste 39 de vase au dispărut ca urmare a unor astfel de întâlniri. Cei care au scăpat cu viața din aceste tragedii au vorbit despre apariţia unor nave fantomă care au declanșat dezastrul.

Olandezul Zburător este un blestem al povestirilor marinăreşti. El are și o identitate, căpitanul Barrent Fokke, un lup de mare, care și-a creat faima după ce a ocolit Capul Bunei Speranțe în numai două luni, o performanța extraordinară pentru secolul al XVIII-lea.

Fokke a repetat performanța de două ori într-un an, astfel încât s-a acreditat ideea că făcuse un pact cu diavolul. După un timp, nava pe care era căpitan a dispărut. Mulți au susținut că diavolul și-a luat răsplata, sufletul lui Fokke. De atunci, corabia lui rătăceşte haotic pe oceane.

Un caz dramatic s-a petrecut în secolul al XIX-lea. Echipajul navei pe care o conducea căpitanul Van Decken suferea de o boală necunoscută. Din această cauză li s-a interzis debarcarea. Nava peregrinează și astăzi pe mări și oceane, într-o rătăcire fără sfârșit.
Despre navele năluca se spune că au fost lovite de un blestem, de un pact faustian, un pact cu diavolul. Unul dintre cei mai cunoscuți căpitani de cursă lungă, Owen, a notat în jurnalul de bord despre o întâlnire cel puțin bizară cu o corabie. Corabia a apărut din senin și la bordul ei erau mai mulți marinari. Owen a coborât mai multe bărci, în care el și mai mulți marinari au plecat către corabie. Când s-au apropiat la câțiva zeci de metri, corabia a dispărut.

Owen a susținut că este vorba despre fregata Barracuta, pe care o întâlnise de mai multe ori. Raportul căpitanului a stârnit un viu interes și s-au făcut cercetări care au relevat că fregata se afla în momentul incidentului la 550 km distanța, ceea ce ar fi făcut imposibilă întâlnirea.

VASE FANTOMĂ

O altă întâmplare a avut loc în anul 1933, în largul coastelor Terra Nova. Cargoul britanic Sickby a fost la un pas să intre în coliziune cu nava Wyer Sergent, un vapor din Liverpool, care fusese mistuit de un incendiu în anul 1928, și fusese retras din circulaţie. În ultimul moment, Wyer Sergent a dispărut în neant, așa cum și apăruse.

Inexplicabil este faptul că nava fuse devastată de un incendiu în anul 1928, iar epava era într-un şantier nava din Liverpool.

CATEGORIES
Share This
>