Sanatate

Mersul pe jos, cel mai bun medicament

De mii de ani, medicii ne recomanda sa ne plimbam cat mai mult. Dar pe jos. Mersul pe jos este poate, singura terapie care nu si-a pierdut actualitatea, n-a putut fi contrazisa de nimeni, iar efectele sunt evidente. Mai mult, pe zi ce trece aflam ca mersul pe jos are noi si noi beneficii pentru sanatate. Cand si cum e bine s-o luam la pas? Ce efecte are asupraorganismului mersul pe jos?

Practicat in mod rational, mersul pe jos contribuie la intensificarea circulatiei sangelui, la amplificarea miscarilor respiratorii, la stimularea schimburilor nutritive, precum si la dezvoltarea a numeroase grupe de muschi. imbunatateste circulatia inimii, creste volumul, tonusul si forta de contractie a muschiului cardiac.

Bataile inimii devin mai viguroase si sangele circula mai activ. 30 de minute de mers zilnic reduc riscul de atac de cord in aceeasi masura ca un program intens de exercitii fizice. Antrenarea motorului pulmonar si cardiac asigura un mai bun randament intregii „masini umane“. Mersul pe jos provoaca si un masaj al sistemului digestiv, mai ales al intestinului gros, prevenind astfel constipatia. Rezultatele au aratat ca o plimbare in pas alert de 30 de minute pe zi poate creste nivelul leucocitelor.

Astfel, cei care se plimba nu racesc. Mersul pe jos incetineste coagularea sangelui, scade nivelul de colesterol rau, crescand nivelul de colesterol bun, cu conditia, bineinteles, sa se adopte si o alimentatie sanatoasa. Provoaca scaderea nivelului glicemiei (remediu ideal pentru diabetici). Un program regulat de mers intr-un ritm mai rapid ii ajuta pe diabetici sa scada doza zilnica de insulina. Mergand pe jos, circulatia periferica se imbunatateste, prevenind astfel aparitia varicelor. Mersul pe jos este un bun remediu impotriva insomniei si un stimulent al bunei dispozitii.

Regulile mersului sanatos

Cum sa mergeti pe jos? Pare ciudat, dar aceastamodalitate de deplasare trebuie fiacuta dupa niste reguli, pentru a beneficia de efectele maxime asupra sanatatii. In primul rand, incepeti cu un mers lejer si mariti treptat intensitatea pasilor. Daca abia va tragetisufletul, incetiniti.

Pe masura ce veti face o bisnuintadin mersul pe jos, veti merge din ce in ce mai repede, pana la a adopta mersul rapid, un frate mai mic al jogging-ului. Controlati-va pulsul (eventual, purtati la incheietura mainii dispozitive de masurare a pulsului si tensiunii) si relaxati-va dupa fiecare etapa pe care o parcurgeti.

loading...

Nu uitati sa va hidratati! Puteti nota intr-un jurnal progresele pe care le faceti, distanta pe care ati parcurs-o si cat timp ati mers pe jos. E o bunamotivatie, dar si un bun mod de evaluare a progreselor. Stabiliti-va un scop si un program de care trebuie sa vatineti. Pentru a nu va plictisi, mergeti in locuri diferite. Daca ati ratat o zi, nu renuntati!

Daca ploua, puteti face miscare in casa. Puteti folosi o caseta video sau un DVD pe care sunt inregistrate miscarile pe care le aveti deurmat. Cat mergeti, incercati sa va mentineti pozitia spatelui cat mai dreapta, fara a fi rigizi. Fiti relaxati,incordarea dauneaza.

Medicament fara contraindicatii

Unii cred ca nu e indicat sa fortam organismul cand suntem obositi. Fals! Tocmai miscarea poate fi antidotul impotriva extenuarii fizice si, mai ales, psihice. Cu somn suficient si o alimentatie echilibrata, miscarea este cea care ne ajuta sa indepartam sindromul oboselii excesive. Peste 50% din tineri cu varste sub 25 de ani se pling ca ii dor genunchii, spatele si umerii. Pentru ca petrec mult timp in fata calculatorului si nu fac deplasari pe jos.

Practic nu exista contraindicatii pentru mersul pe jos, chiar intr-un ritm mai rapid (pana la 6 km/h). Cu toate acestea, persoanele cu probleme serioase de sanatate (deficiente respiratorii si circulatorii grave, probleme de mobilitate a soldurilor), trebuie sa renunte la acest obicei sau eventual sa participe la activitati fizice de grup, intr-un cadru supravegheat de specialisti si numai la recomandarea medicului. Ca sa fie cu adevarat sanatos, mersul pe jos trebuie practicat in aer liber si, pe cat posibil, in zone nepoluate.

Mersul pe jos - Mersul pe jos, cel mai bun medicament

In plus, trebuie sa faceti din plimbare e placere. Admirati natura, purtati o conversatie placuta, eliminati grijile cotidiene. Daca vi se pare plictisitor, invitati un prieten sa va insoteasca. Sau pe cineva din familie. Astfel, veti lucra concomitent pentru sanatatea si moralul dumneavoastra.

loading...
To Top