Istoria benzinei, procese necesare pentru îmbunătățirea calității

Istoria benzinei, procese necesare pentru îmbunătățirea calității

Istoria benzinei nu este una foarte stufoasă. Benzina nu a fost inventată, este un produs secundar natural al industriei petroliere, kerosenul fiind produsul principal. Benzina este produsă prin distilare, separarea fracțiilor volatile din petrol brut. Cu toate acestea, ceea ce a fost inventat au fost numeroasele procese și agenți necesari pentru a îmbunătăți calitatea benzinei.

Automobilul


Când istoria automobilului se îndrepta în direcția producției în masă,  s-a născut nevoia de combustibil mult și fiabil. In secolul XIX , cărbunele, gazul, kerosenul au fost folosite drept combustibili și în lămpi. Cu toate acestea, motoarele de automobile necesitau combustibili care necesitau petrol ca materie primă. Rafinăriile nu a putut transforma petrol brut în benzină suficient de repede la fel cum erau asamblate automobilele.

Cracarea


A existat o nevoie de îmbunătățire a procesului de rafinare a carburanților, care ar împiedica calarea motorului și creșterea eficienței al acestuia. Mai ales pentru noile motoare de compresie de înaltă performanță care au fost proiectate.

Istoria benzinei

Procesele care au fost inventate pentru a îmbunătăți randamentul benzinei din țiței au fost cunoscute sub denumirea de cracare. În rafinarea petrolului, cracarea este un proces prin care moleculele de hidrocarburi grele sunt sparte în molecule mai ușoare prin căldură, presiune și, uneori, catalizatori.

Cracare termică – William Meriam Burton


Cracarea este procesul numărul unu pentru producția comercială de benzină. În 1913, cracarea termică a fost inventată de William Meriam Burton, un proces care a folosit căldură și presiuni mari.

Cracare catalitică


În cele din urmă, cracarea catalitică a înlocuit fisurarea termică în producția de benzină. Cracarea catalitică este aplicarea de catalizatori care creează reacții chimice, producând mai multă benzină. Procesul de cracare catalitică a fost inventat de Eugene Houdry în 1937.

Procese suplimentare


Alte metode utilizate pentru îmbunătățirea calității benzinei:

  • Polimerizarea: transformarea olefinelor gazoase, cum ar fi propilena și butilenei, în molecule mai mari din gama de benzină
  • Alchilarea: un procedeu care combină o olefină și o parafină, cum ar fi izobutanul
  • Izomerizarea: conversia hidrocarburilor cu catenă liniară în hidrocarburi cu catenă ramificată
  • Reformarea: folosirea fie a căldurii, fie a unui catalizator pentru a rearanja o structură moleculară

Cronologia îmbunătățirii benzinei


Carburanți din secolul al XIX-lea pentru automobile au fost distilate cu ajutorul gudronului de cărbune.

La 5 septembrie 1885, prima pompă de benzină a fost produsă de Sylvanus Bowser de la Fort Wayne, Indiana și livrată lui Jake Gumper, din Fort Wayne. Rezervorul pompei de benzină avea vane din marmură și pistoane din lemn și avea o capacitate de un butoi.

La începutul secolului al XX-lea , companiile petroliere produceau benzină ca un simplu distilat din petrol.

În anii 1910, legile au interzis depozitarea benzinei pe proprietăți rezidențiale.

La 7 ianuarie 1913, William Meriam Burton a primit un brevet pentru procesul său de cracare pentru a converti petrolul în benzină.

În 1923, Almer McDuffie McAfee a dezvoltat primul proces de cracare catalitică viabilă din punct de vedere comercial.

Până la mijlocul anilor 1920, benzina deținea de 40-60 de puncte octanice.

Până în anii 1930, industria petrolieră a încetat să utilizeze kerosen.

Eugene Houdry a inventat, în 1937, cracarea catalitică a combustibilului.

În anii 1950, a apărut creșterea raportului de compresie a combustibililor octanici mai mari. Nivelul de plumb a crescut și au început noi procese de rafinare (hidrocracare).

În 1960, Charles Plank și Edward Rosinski au brevetat primul catalizator de zeolit ​​util în industria petrolieră pentru cracarea catalitică a petrolului în produse mai ușoare, cum ar fi benzina.

În anii 1970, au fost introduse combustibili fără plumb.

Din 1970 până în 1990, plumbul a fost eliminat.

În 1990, Legea privind aerul curat a creat schimbări majore în ceea ce privește benzina. Benzina a început să fie fabricată pentru a polua mai puțin, dar cu toate acestea tot poluează.

Istoria benzinei

Cine deține petrolul va conduce lumea!


Arthur Schopenhauer spunea că adevărurile trec prin trei etape. Prima dată, sunt ridiculizate. A doua oară, sunt respinse cu violență. A treia oară, sunt acceptate ca fiind evidente.

Cine are petrolul conduce lumea. Este o afirmație pe care trebuie să o luăm în serios. Există invenții de mare importanță cu ajutorul cărora s-ar putea produce energie liberă sau alternativă.

De ce se preferă sursele clasice de energie? Pentru că numai așa poți avea controlul omenirii. Toți inventatorii care au realizat dispozitive pentru obținerea energiei alternative sau libere au dispărut sau au murit în condiții misterioase.

De ce nu se pun în practică invențiile lui Tesla, referitor la energia liberă? 23% din populația globului este de religie musulmană. Această religie este reprezentativă în 48 de țări și este în continuă expansiune.

Islamul Arabic, Wahabbi este una dintre cele mai puternice organizații mondiale care a promovat islamul radical. În ultimii 10 ani, a cheltuit peste 70 de miliarde de dolari, pentru acest scop.

Frăția Musulmană este o altă organizație care este infiltrată în SUA. Se spune că are legături influente și cu autoritățile de la Casa Albă. În lume există 350 de bănci islamice, în 75 de țări.

Arabia Saudită este membru FMI, cu drepturi depline, dar nu a prezentat nici un raport cu privire la exorbitantele sume obținute din petrol. Arabia Saudită este o putere care face jocurile din umbră. În anul 2014, SUA au încheiat un acord cu această țară, în care Arabia Saudită a impus condiții drastice americanilor. Dela petrol s-a ajuns la condiții politice.

Să nu uităm faptul că Arabia Saudită are legături privilegiate cu Rusia. Se preferă o astfel de situație, robinetul se deschide sau nu, după placul arabilor, în condițiile în care există multe surse pentru a abține energie liberă sau alternativă.

Arabia Saudită face de mult politica în Orientul Mijlociu și mai nou, prin presiunile pe care le face asupra marilor puteri ale lumii, prin prețul barilului de petrol.

Acest joc al prețului barilului de petrol, influențează în mod dramatic alte economii. În afară de cele occidentale, Iranul a înregistrat mari pierderi economice, cauzate de politica impusă de Arabia Saudită.

Rusia curtează Arabia Saudită, pentru că, în mod direct, piața petrolului depinde de ceea ce dictează Arabia Saudită. Cine are curajul de a supăra Arabia Saudită? Ce consecințe ar fi?

Marile proiecte americane sunt condiționate de prețul pe care Arabia Saudită îl impune barilului. Sunt analiști economici care susțin că economia americană este în cădere liberă și din cauza prietenilor arabi care impun regulile. Există o conspirație care va duce unde? Ce se urmărește?


Ne găsești pe Facebook, pe pagina Cultură Generală, pe Grupul Cunoașterii sau pe canalul de Youtube, Efemeride TV!


 

Loading...
CATEGORIES
TAGS

COMMENTS

Wordpress (0)