Take a fresh look at your lifestyle.

În galaxia noastră pot exista până la 5000 de civilizații extraterestre! De ce nu putem comunica cu ele?

0

Telescopul Kepler a permis să fie observate exoplanete care orbitează în jurul unor stele asemănătoare cu Soarele. Aceste exoplanete asigură condiții identice celor de pe Pământ. Conform ecuației lui Drake, în galaxia noastră pot exista până la 5000 de civilizații.

Dacă aceste civilizații există, de ce omenirea nu a reușit să comunice sau să intre în contact cu ele? Mai mulți oameni de știință americani au publicat un studiu în care sunt cuprinse mai multe motive care au dus la situația de mai sus.

O altă formă de comunicare

Tehnologia utilizată de omenire este de tip electromagnetică și ne-a împiedicat să intrăm în contact cu alte civilizații care utilizează comunicații pe bază de unde gravitaționale sau neutrinos. Civilizația noastră de tip electromagnetic are limitele ei care conduc la imposibilitatea intrării în contact cu alte civilizații.

Nu am observat suficient de mult

Oamenii de știință au descoperit exoplanetele începând cu anii 90. Cu ajutorul telescopului Kepler a putut fi observată o parte infimă a Universului. Trebuie să mai treacă zeci de ani, până când omenirea va putea comunica cu o civilizație inteligentă.

Distanța, o mare problemă

Distanța dintre noi și alte civilizații poate fi de 1000 de ani lumină. Ce fel de tehnologie ne-ar putea asigura în mod simultan comunicarea cu o civilizație extraterestră? O întrebare la care lumea științifică nu are un răspuns.

Extratereștrii nu sunt interesați de noi

Teza conform căreia entitățile biologice superioare se transformă în roboți superinteligenți are din ce în ce mai mulți susținători. O supercivilizaţie care nu are nimic în comun cu noi, de ce ar fi interesată să ne contacteze?

Extratereștrii au dispărut ca civilizații

rp_invazie-extraterestra.jpg

După ce au vizitat Pământul, extratereștrii au dispărut ca civilizații. Există probe materiale care atestă faptul că am fost vizitați de astfel de civilizații, încă din cele mai vechi timpuri. Să fie reală teza conform căreia o civilizație care atinge un apogeu dispare prin autodistrugere?
Teoria conform căreia marile civilizații sunt condamnate la pieire poartă numele de Marele filtru.

Astfel s-ar putea explica teoria lui Fermi. Toate speciile unice de pe o planetă dintr-un sistem solar devin vulnerabile în fața unei catastrofe globale. Lista cu astfel de scenarii este lungă. De la asteroizi și meteoriți, la erupții solare, seisme, activitate vulcanică, epidemii sau războaie globale.