Mistere

Giulgiul din Torino este un fals sau nu?

Un grup de cercetători italieni susţine că Giulgiul din Torino este un fals medieval. Au reuşit să demonstreze cum se poate reproduce un obiect cu aceleaşi caracteristici ca ale giulgiului.

La testele făcute în laboratoare s-a demonstrat că giulgiul datează dintre anii 1260 şi 1390 şi că este un fals menit să atragă pelerinii. Biserica nu s-a implicat să susţină autenticitatea giulgiului pe care de altfel nu l-a recunoscut niciodată că pe un obiect de cult spunând că are doar rolul de a aduce aminte credincioşilor de patimile lui Iisus.

De asemenea un documentar prezentat pe un post de televiziune britanic susţine că giulgiul a fost falsificat de Leonardo da Vinci şi că de fapt pe giulgiu nu este chipul lui Iisus ci al lui Leonardo da Vinci.

Ipoteză este confirmată şi de profesoara Larissa Tracy de la Universitatea Longwood din Virginia care a declarat că ”Da Vinci avea toate aptitudinile necesare pentru a crea o astfel de imagine. Singurul care ar fi avut capacitatea să lucreze cu o cameră obscură şi tehnică fotografică în acea perioadă a fost Leonardo da Vinci”

Giulgiul este păstrat în Catedrala din Torino şi nu a mai fost prezentat publicului din anul 2000 dar se presupune că de anul acesta este din nou expus publicului.

Giulgiul din Torino, real sau nu?

Giulgiul din Torino este o pânză controversată pe care se spune că este imprimat chipul lui Iisus. De-a lungul anilor, experții s-au contrazis atunci când a fost nevoie să confirme veridicitatea acestui artefact. În timp ce unii oameni de știință susțin că Giulgiul din Torino este cât se poate de real, de partea cealaltă există voci care îi contestă veridicitatea.

loading...

Giulgiul din Torino - Giulgiul din Torino este un fals sau nu?

Giulgiul are lungimea de 4,36 m, lățimea de 1,10 m și este alcătuit din fire de in tors manual, iar urzeala este executată tot manual. Pe țesătură apar două amprente: partea din față și cea din spate a unui bărbat neîmbrăcat, biciuit și probabil crucificat. Corpul a fost așezat pe spate, pe jumătatea inferioară a giulgiului, petrecându-se cealaltă jumătate pe deasupra. Materialul prezintă numeroase găuri (în prezent peticite), locurile presupuse a fi ars la incendiul din 1532 și mai multe pete de apă de la stingerea flăcărilor.

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top