X-Files

Fenomenul OZN: Interceptări militare ale unor manifestări extraterestre

Oriunde se produc, evenimentele UFO sunt întotdeauna asociate cu forţele armate. Mulţi sceptici sunt de părere că în fapt multe dintre pretinsele apariţii stranii reprezintă aparate de zbor secrete, sau bombardiere supuse testelor.

Pe de altă parte s-au formulat teorii potrivit cărora Statele Unite colaborează cu forme de viaţă extraterestre. Numai în felul acesta, s-ar putea explica faptul că SUA a reuşit construirea unor arme extraordinar de sofisticate.

Unul dintre cei mai cunoscuţi militari, martor la multe evenimente cu OZN-uri, a fost comandantul Robert B.McLaughlin de la Marină. McLaughlin a absolvit şcoala de inginerie şi sisteme de ghidare şi proiectile în 1940. Pe vremea când activă ca specialist în rachete la Withe Sands (Nisipurile Albe), el însuşi a văzut un obiect zburător neidentificat.

În luna mai a anului 1949, în timp ce supraveghea testarea unei rachete, a observat un obiect alb care zbura cu o viteză de aproximativ 1,5 kilometri pe secundă, la o altitudine de 40.000 de metri. Iniţial a crezut că este vorba de o rachetă experimentală, dar obiectul avea o viteză mult peste cea a oricărui vehicul cunoscut. El a mai observat totodată că obiectul nu lăsa în urmă nici o dâră de fum, sau alt fel de vapori, şi era foarte asemănător, ca formă şi mişcare, cu alte vehicule semnalate de conducerea unităţii.

Un an mai înainte, în ianuarie 1948, căpitanul Thomas Mantell zbura pe un aparat Mustang F-51, într-un grup de cinci avioane, deasupra statului Kentucky, când comandantul trupei i-a cerut să cerceteze obiectul straniu care se vedea ceva mai sus. În condiţii de vizibilitate bună Mantell a pornit către ţintă, însă în mod inexplicabil aparatul s-a prăbuşit la pământ. Conform investigaţiilor care au urmat se crede că el s-a lovit de un balon experimental, numit „Skyhook” (Vultur), care zbura în derivă la mare altitudine. Această concluzie vine în contradicţie cu ultimul mesaj al lui Mantell, potrivit căruia se apropia de un obiect metalic masiv. Evenimentul nu a făcut decât să sporească agitaţia forţelor armate, care au mărit efectivul avioanelor de luptă în ideea de a fi pregătite pentru orice fel de interceptare a unei aeronave străine. Cât priveşte evenimentele legate de pierderile de avioane, acestea au fost învăluite în mare secret vreme de mulţi ani.

Aviaţia Britanică Regală nu are o istorie chiar atât de impresionantă legată de OZN-uri, în primul eveniment cu adevărat misterios fiind implicat un pilot american. Căpitanul William Schaffer pilota un aparat F6 deasupra Mării Nordului, când radarul a detectat un obiect necunoscut. Căpitanul a fost trimis să îl investigheze. Schaffer a reuşit să se apropie, însă după aceea a pierdut contactul vizual. Operatorii radar au observat aparatul lui Schaffer, precum şi celălalt obiect; pentru un moment pe ecranele radarelor cele două puncte s-au contopit, după care s-au separat din nou. Ulterior când au reuşit să ia legătura cu Schaffer, acesta era confuz. I s-a ordonat să aterizeze şi să aştepte un elicopter care să îl recupereze. Cei care au asistat la aterizarea lui Schaffer au observat faptul că avea carlinga deschisă, însă cu toate acestea el nu păţise nimic. Ulterior s-au aflat foarte puţine date cu privire la acest eveniment.

loading...

Unul dintre cele mai mediatizate şi fascinante evenimente în care a fost implicat un OZN a avut loc în Belgia. Pe 29 noiembrie 1989 sute de civili au raportat faptul că au văzut un obiect imens, de formă triunghiulară, de culoare gri închis, care a traversat cerul nopţii. Întâmplarea a stârnit interesul opiniei publice şi din acel moment alte evenimente similare au fost semnalate în Europa. În 1990, două avioane belgiene F16 au interceptat un obiect zburător neidentificat care avea o viteză atât de mare încât radarele care l-au interceptat s-au blocat. După această întâmplare guvernul belgian şi forţele armate nu s-au sfiit să pună la dispoziţia publicului toate datele legate de eveniment şi chiar s-a dat un comunicat prin care autorităţile garantau opiniei publice că vor fi mai vigilente şi că nu vor mai fi luate prin surprindere.

Treptat, ecourile întâmplării s-au stins, însă oamenii de ştiinţă au continuat, periodic, să informeze cetăţenii despre stadiul cercetărilor în domeniu.

Episoadele de acest gen nu fac decât să confirme teoria potrivit căreia forţele militare intră, într-adevăr, în contact cu vehicule spaţiale aparţinând altor lumi. În ciuda explicaţiilor date de sceptici, relatarea acestor incidente, fondurile care se alocă pentru cercetarea lor şi pericolele la care sunt expuşi oamenii în timpul anchetelor, atestă faptul că autorităţile tratează subiectul întâlnirilor de gradul trei (cum sunt denumite întâlnirile cu fiinţe şi/sau vehicule aparţinând altor lumi) cu foarte multă seriozitate.

În ceea ce priveşte autorităţile belgiene, ele pot părea oneste, însă ce şi cât anume ştiu cu precizie despre o posibilă invazie a extratereştrilor este o altă problemă. Între timp, diverse organizaţii militare încearcă să desluşească aceste mistere. Cert este că rapoarte foarte bine documentate, întocmite în urma incidentelor petrecute peste tot prin lume sugerează posibilitatea ca omul să se fi întâlnit într-adevăr cu obiecte zburătoare neidentificate

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top