Mozaic

FANTOMELE CARE BÂNTUIE MĂRILE ȘI OCEANELE

Japonezii au recuperat, din 2015 și până în prezent, 12 vapoare aflate în derivă. La bordul acestora au descoperit zeci de cadavre. Ceea ce este ciudat este faptul că la bordul unui vapor au descoperit numai cranii. În acest caz, s-a mai descoperit o bucată din drapelul nord coreean și o inscripție care i-au făcut pe anchetatori să concluzioneze că vaporul era sub pavilion nord coreean.

Ipoteza care a fost lansată a fost aceea conform căreia nord coreenii s-au îmbarcat pe acest vas pentru a fugi din țară. Aceste vase au fost numite vapoare fantomă. Au fost multe cazuri în care autoritățile au descoperit vapoare care pluteau în derivă, la bordul cărora au descoperit cadavre.

În anul 1947, în apropiere de strâmtoarea Mallaca a fost descoperit vasul Orang Medan. Întâmplarea este una stranie care nu a fost niciodată elucidată. Vasele care se aflau în apropierea zonei au recepționat un mesaj care venea de la un ofițer de pe acest vas. Mesajul era lapidar. Toți membrii echipajului au murit, voi muri și eu.

La câteva ore, vasul a fost descoperit plutind în derivă, iar membrii echipajului erau morți. Nu au fost descoperite urme care să avanseze ideea că vaporul a fost atacat.

În anul 1921, în apropiere de Carolina de Nord a fost descoperit vasul Carroll Deering. Vaporul era în stare de funcționare, dar nu a fost descoperit niciun membru al echipajului.

Epava de la Costinești sau nava Evanghelia a aparţinut armatorului grec Aristotel Onassis. În 14 octombrie 1968, grupul de intervenție din portul Constanța a primit un SOS. Nava era eșuată între Gura Portiței și canalul Sfântu Gheorghe.

loading...

Autoritățile române s-au deplasat în zona indicată, dar nu au găsit nava. După câteva ore, au primit un alt SOS în care era indicată o altă zonă, lângă Gura Portiței și zona Vadu.

S-au deplasat în zona indicată, dar și de această dată vaporul nu a fost găsit. Românii au încercat să ia legătura cu nava grecească, însă aceasta nu a mai răspuns. Românii au căutat nava toată noaptea. Dimineața, nava a fost localizată în dreptul stațiunii Costinești.

Marinarii greci erau în viață, iar căpitanul vasului, care era de originea română, a explicat că efectuau un transport spre Constanța. În magazia navei s-a găsit un motor naval de mici dimensiuni. Vasul avea magazia plină cu alimente ca și cum urma să facă un voiaj de lungă durată.

În portul Constanța nimeni nu aștepta un astfel de motor. Cu toate acestea, nava a fost debalastată și a fost deversată toată apa tehnică din tancuri. Nava Evanghelia plutea din nou și era în stare de funcționare. Românii s-au retras, urmând ca a doua zi să revină la locul incidentului.

A doua zi, autoritățile române au constatat că nava era din nou eșuată. Elicea vaporului era avariată, semn că motorul fusese pus pe toată viteza înainte. Căpitanul vasului a încercat sa mituiască pe români cu o sumă importantă de bani. El a declarat că avea ordin ca nava să eșueze pentru ca Onassis să încaseze prima de asigurare.

Epava navei Evangelia de la Costinesti vedere stanga - FANTOMELE CARE BÂNTUIE MĂRILE ȘI OCEANELE

În nici 24 de ore, membrii echipajului au părăsit România. Pentru că nava a fost abandonată, ea a intrat în posesia statului Român. Onassis a rămas și fără navă și fără prima de asigurare.

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top