Dieta Yin-Yang! Iată de ce chinezii trăiesc peste 100 de ani

Dieta Yin-Yang nu este o cură de slăbire, e un stil de viaţă. Dar, inevitabil, conduce la reglarea kilogramelor. Printre chinezi foarte rar poţi întâlni oameni supraponderali.

Acest lucru se datorează faptului că produsele consumate de chinezi sunt în principal de origine vegetală şi marină şi nu sunt bogate în calorii. Cel mai important studiu privind dieta chinezească a demonstrat faptul că acest tip de alimentaţie asociat mişcării fizice generează un risc scăzut de apariţie a cancerului, a bolilor de inimă, obezităţii, osteoporozei sau a altor boli cronice devastatoare.

Populaţia chineză are un regim alimentar bazat în special pe orez, o largă varietate de fructe, verdeţuri şi legume (cu soia din abundenţă), alune şi seminţe. Sfaturile care completează dieta asiatică e să consumăm numai o singură dată pe săptămână produse lactate, dulciuri, ouă, carne de pasăre şi carne roşie.

O masă tipic chinezească are un conţinut de grăsimi incredibil de mic (6-24% din totalul caloric) şi faţă de dietă tipic americană care are aproximativ 80% origine animală, dieta chinezească are un procent variabil între 0 şi 20. Secretul unei bune funcţionări a organismului constă în corelarea optimă dintre tipul de personalitate, categoriile alimentare şi anotimp.

Dieta Yin Yang trebuie urmată timp de două luni. Regula este să consumaţi ingrediente Yang timp de 3 zile la rând şi apoi să introduceţi alimentele Yin timp de alte 3 zile. Dacă respectaţi aceste reguli puteţi pierde până la 2 kilograme în fiecare săptămână. Dieta Yin Yang cere să nu mâncaţi nimic după ora 20 şi să beţi o ceaşcă de ceai după fiecare masă.

Sfaturi Yin şi sfaturi Yang

loading...

Specialiştii chinezi considera că temperatura mâncării este foarte importantă pentru atingerea stării de saţietate. Un principiu important al acestei diete este alternarea mâncărurilor fierbinţi cu cele neutre şi reci.

În timp ce primele asigură o temperatură corporală confortabilă, şi sunt recomandate cu precădere în sezonul rece, fiind tonice şi energice, alimentele Yang sunt calmante şi relaxante, au ca efect inducerea stării de saţietate şi evitarea consumării mai multor mese pe zi.

Cele reci sunt fructele (în special bananele şi grefele), dar şi ceaiul verde. Atât calitatea, cantitatea cât şi aspectul mâncării şi ambientul sunt elemente care pot contribui la o bună digestie. Asiguraţi-vă că fiecare masă este o plăcere, pentru a evita balonările, indigestiile sau kilogramele în plus.

Odihnă are un efect Yang asupra corpului (până în 10 ore de somn). Oboseala face corpul să fie mai Yin. Acelaşi afect îl obţinem şi dacă stăm toată ziua în pat. Dacă mergem la culcare înainte de ora 22, ne sporim  energia Yang.

Dieta Yin Yang - Dieta Yin-Yang! Iată de ce chinezii trăiesc peste 100 de ani

Deshidratarea face corpul să devină predominant Yin, în timp ce consumul unei cantităţi echilibrate de lichide are un efect Yang. Exerciţiile fizice tensionează muşchii şi au un efect Yang, în timp ce lipsă de mişcare şi eforturile exagerate conduc la un efect Yin. Respiraţia adâncă şi corectă este Yang, deoarece ajuta la oxigenare şi detoxifiere.

loading...

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns