Medicina alternativa

Beneficii consumului de soia

Soia, un tip de aliment folosit iniţial în Asia, se găseşte în numeroase alimente dintre care laptele de soia, pasta de soia şi tofu. Acest aliment este preferat în special de vegetarieni deoarece acţionează ca substitut al cărnii. Soia este adăugată uneori şi în alimente precum pâinea, cerealele şi produsele pe bază de carne.

 De asemenea, soia a câştigat teren şi ca substitut al cărnii, în produse precum hamburgerii de soia, chifteluţe, şniţel, pate sau salam de soia. Alimentele care conţin soia sunt o sursă importantă de proteine pentru vegetarieni, deoarece soia ne procură toţi amino acizii de care avem nevoie pentru a rămâne sănătoşi, potrivit specialiştilor de la Institutul Naţional de Sănătate din Bethesda.

 Tot mai mulţi oameni au început să adauge produsele pe bază de soia în dieta lor, ca urmare a beneficiilor pe care acest produs la aduce asupra sănătăţii. Soia reduce colesterolul şi scade riscul apariţiei unei boli cardiace. Este important să ţinem minte, însă, faptul că aceste beneficii se datorează proteinelor din soia şi nu a produselor în sine. Acest lucru înseamnă că numai produsele pe ambalajul cărora este specificat faptul că sunt realizate 100 la sută din soia, sau că au în compoziţie proteine de soia, oferă beneficii asupra sănătăţii.

 Soia reduce colesterolul

Alimentele din soia sunt o sursă importantă de proteine, fibre, vitamine din complexul B şi acizi graşi de tip omega 3. Alimentele cu proteine din soia sunt, de asemenea, alegeri alimentare sănătoase şi o bună alternativă la produsele din carne sau la produsele care conţin colesterol şi grăsimi saturate. Studiile efectuate asupra beneficiilor produselor din soia sugerează faptul că soia ar fi eficient şi în lupta împotriva cancerului. Membrii Asociaţiei Europene a Alimentelor şi Medicamentelor susţin că dietele care includ 25-50 de grame de proteine din soia pe zi pot ajuta la reducerea nivelului colesterolului “rău”. Colesterolul rău este un tip de colesterol cunoscut pentru faptul că îngreunează vasele de sânge, ducând la creşterea riscului apariţiei bolilor cardiace.

 Nu înlocuiţi alimentaţia numai cu produse din soia!

loading...

 Trebuie să se ţină cont însă de faptul că, deşi produsele pe bază de proteine din soia sunt indicate în alimentaţie, unele alimente din soia nu pot substituii alte produse importante în alimentaţie precum laptele. Laptele de soia nu este o sursă atât de bună de calciu precum laptele de vacă, motiv pentru care laptelui de soia îi trebuie adăugat calciu pentru a încerca să atingă valoarea nutritivă a laptelui de vacă.

Dacă sunteţi îngrijoraţi de aportul zilnic de grăsimi pe care îl obţineţi din alimentaţia obişnuită şi apelaţi la soia în acest sens, trebuie să înţelegeţi că şi produsele din soia conţin grăsimi. De exemplu, o porţie de tofu conţine 6.5 grame de grăsime.

soia - Beneficii consumului de soia

 Beneficiile proteinelor din soia

 Proteinele din soia asigură antioxidanţi, reduc îngreunarea arterelor, îmbunătăţesc tensiunea arterială şi asigură sănătatea vaselor de sânge. În acest fel, corpul este protejat de acţiunea radicalilor liberi, sistemul imunitar al organismului este întărit, iar riscul de ateroscleroză, hipertensiune sau boală cardiacă este diminuat. De asemenea, proteinele din soia împreună cu fibrele solubile ajută la reglarea nivelului glucozei şi la filtrarea rinichilor, ceea ce ajută la controlul valorilor glicemiei şi la prevenirea afecţiunilor renale.

loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

To Top