Medicina alternativa

16 exercitii care te scapa de reumatism

Reumatismul este o boală cronică, infecțioasă sau alergică, însoțită de dureri la nivelul aparatului locomotor (articulațiilor) sau de tulburări ale aparatului cardiovascular. Pentru că natura oferă leac pentru orice boală, vă prezentăm cum se poate trata reumatismul pe cale naturistă, dar şi cu ajutorul exerciţiilor fizice.

Tratamente naturiste

În cazul unui reumatism cronic, peste o lingură de frunze de coacăz se toarnă 1si 1/2 pahar de apă clocotită.
Se lăsă o oră, după care se strecoară.
Se bea câte 1/2 pahar, de 3-4 ori pe zi.
– În reumatismul cronic este recomandat decoctul de mere.
Se taie 3-4 mere necurăţate de coajă şi se fierb 10 minute în 300 ml de apă.
Se lăsa 4 ore, după care se poate bea călduţ, de 3-4 ori pe zi.
Se pun 300 g de frunze proaspete de viţă-de-vie bine spălate într-un borcan de 3 litri.
Se toarnă apoi apă fiartă şi răcita cât să le acopere şi se lăsa timp de trei zile borcanul bine acoperit.
Se bea câte o ceşcuţă de 3 ori pe zi (aceasta infuzie este bună în dureri ale încheieturilor).

Pentru dureri reumatismale se recomandă decoctul de rădăcini de ştevie.
Peste o linguriţă de rădăcina mărunţita se toarnă 1 şi 1/2 pahar de apă şi se fierbe 15 minute.
Se lăsa apoi 2 ore după care se pot lua câte 2 linguri, de 2 ori pe zi, înainte de masă.
Peste 2 linguriţe de loboda uscată se toarnă un pahar de apă clocotită şi se lăsa 30 de minute.
Se iau câte 2 linguri, de 3-4 ori pe zi, cu 20 de minute înainte de masă.
Pentru dureri ale articulaţiilor se amestecă 60 ml de ceai tare cu 40 g zahăr.
Se adaugă 100 g de suc de struguri acri.
Se bea câte un pahar pe zi.
În reumatismul cronic este foarte eficientă infuzia de coajă de ulm.

Peste 2 linguriţe de coajă de ulm se toarnă un pahar de apă clocotită şi se lăsa 2 ore.
Se ia câte o lingură de 3-4 ori pe zi.
Se pun într-un vas de sticlă fructe verzi de scoruş şi miere încălzită în proporţii egale.
Se lăsa timp de 6-8 luni. Se adaugă apă fiartă şi răcită şi se beau câte 20-30 grame, de 3-4 ori pe zi.
Acest remediu este eficient în reumatismul cronic.
– În caz de reumatism cronic, se amestecă câte 2 linguriţe de coajă de ulm, coajă de sălcie şi muguri de mesteacăn.
Peste 1 lingura de amestec se pune 1 şi 1/2 pahar de apă.
Se fierbe la foc mic, timp de 10 minute.

Se ia câte o lingură de 3-4 ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă.
– Pentru tratarea reumatismului cronic, se fierb 15-20 grame teci de fasole într-un litru de apă, timp de 2-3 ore. Se răceşte şi se strecoară.
Se bea câte 1/2 pahar, de 4-5 ori pe zi.
– Se amestecă în cantităţi egale flori de şoc, frunze de urzică şi coajă de salcie.
Peste o lingură de amestec se toarnă un pahar de apă clocotită.
Se lăsă o oră şi se strecoară.Se beau câte 2 pahare pe zi.
– Se amestecă în cantităţi egale muguri de mesteacăn, frunze de carpen şi de urzică.
Peste 2 linguri de amestec se toarnă un pahar de apă clocotită.
Se lăsa 3 ore, după care se strecoară.
Se bea câte 1/2 pahar de 3 ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă.
– Peste 20 g amestec de rădăcină de iarbă mare şi brustur se toarnă 1 şi 1/2 pahar de apă.
Se fierbe 10 minute şi se lăsa 4 ore, după care se strecoară.
Se ia câte o lingură de 3 ori pe zi, înainte de masă.
În caz de reumatism netratat, se prepară o infuzie din rădăcină de brustur: peste o lingură de rădăcina mărunţita se toarnă un pahar de apă clocotită.
Se lăsa 3 ore şi se strecoară.
Se ia câte o lingură de 3-4 ori înainte de masă.
– Se pisează bine rădăcina uscată de brustur.
Se amestecă o lingură de pulbere cu un pahar de apă fiartă şi răcita.
Se beau 2 pahare pe zi, cu 30 de minute înainte de masă.
– Se toarnă 5 linguri de rădăcina mărunţita de brustur într-un litru de apă.
Se lăsa circa o oră, după care se fierbe timp de 10 minute la foc mic.
După ce s-a răcit, se poate pune la frigider.
Se bea câte pahar de 3 ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă.

Durata tratamentului: o lună, după care se face o pauză de o săptămână şi se mai continuă încă o lună.
– Se beau mixturi de muguri de mesteacăn, coada calului, frunze de urzică, paie de ovăz, alternându-le la fiecare 2 luni.
– Se beau concomitent ceai de mentă, sunătoare, cimbrişor sau sovârv.

loading...

Tratamentul reumatismului

Tratamentul reumatismului cuprinde bai de abur, bai fierbinţi, împachetări fierbinţi şi reci, exerciţii fizice şi mixturi (decocturi, infuzii, tincturi).
Noi ne vom ocupa în articolul de faţă de ultimele două.

Exerciţii fizice

Exerciţiul 1. Poziţia iniţială este stând în picioare.
Aplecaţi capul în jos, până atingeţi pieptul cu bărbia. Inclinaţi apoi capul pe spate.
Repetaţi exerciţiul de 10 ori.

Exerciţiul 2. Poziţia iniţială este cea din exerciţiul precedent.
Inclinaţi capul pe umărul stâng, până atingeţi umărul.
Repetaţi mişcarea şi în partea dreaptă.
Repetaţi exerciţiul de 10 ori.

Exerciţiul 3. Poziţia iniţială este ca în exerciţiul 1, sau şezând.
Puneţi mâinile în şolduri.
Rotiţi capul spre stânga şi spre dreapta (de câte 10 ori în fiecare parte).

Exerciţiul 4. Poziţia iniţială este în picioare sau şezând.
Puneţi ambele mâini la ceafă şi aplecaţi capul în faţă şi apoi daţi-l pe spate.
Repetaţi exerciţiul de 15 ori.

Exerciţiul 5. Poziţia iniţială este în picioare.
Depărtaţi picioarele şi întindeţi mâinile lateral, la nivelul umerilor.
Executaţi mişcări circulare cu mâinile.
Repetaţi exerciţiul de 10 ori.

Exerciţiul 6. Exerciţiul se face în poziţie culcat pe o bancă, cu picioarele bine sprijinite pe podea.
Se întind mâinile lateral şi se execută mişcări sus-jos cât se poate de ample.
Exerciţiul se repeta de 10 ori (se poate executa şi cu ajutorul unui partener).

Exerciţiul 7. Exerciţiul se face de asemenea în poziţie culcat, dar în aşa fel încât capul să atârne la marginea băncii.
Întindeţi mâinile deasupra capului şi încercaţi să atingeţi podeaua cu degetele.
Exerciţiul se repeta de 10 ori.

Exerciţiul 8. Poziţia iniţială este stând în picioare în dreptul unei mese, la o distanţă de 60-80 de centimetri.
Puneţi mâinile pe masă şi aplecaţi-vă cât puteţi de mult.
Reveniţi apoi la poziţia iniţială.
Repetaţi exerciţiul de 10 ori.

Exerciţiul 9. Poziţia iniţială este stând în picioare, în dreptul unei mese sau al unui obiect bine fixat.
Faceţi 10-15 genuflexiuni, eventual ţinându-vă cu mâinile de marginea mesei.

Exerciţiul 10. Poziţia iniţială este stând în picioare.
Depărtaţi picioarele cât mai mult cu putinţă.
Fără a îndoi genunchii, încercaţi să atingeţi vârful piciorului drept şi apoi al celui stâng (puteţi executa exerciţiul şi în poziţie şezând).
Repetaţi exerciţiul de 10 ori.

Exerciţiul 11. Poziţia iniţială este stând în picioare.
Depărtaţi picioarele la lăţimea umerilor.
Ridicaţi-vă pe vârfuri şi reveniţi în poziţia iniţială.
Exerciţiul se poate executa şi în poziţie şezând, cu picioarele sprijinite de un perete.
Exerciţiul se repeta de 10-15 ori.

reumatism1 - 16 exercitii care te scapa de reumatism
Exerciţiul 12. Poziţia iniţială este întins pe spate.
Strângeţi picioarele.
Ridicaţi mâinile deasupra capului.
Inclinaţi mâinile spre stânga, iar genunchii spre dreapta, după care repetaţi mişcarea invers.
Repetaţi exerciţiul de câte 10 ori în fiecare parte.

Exerciţiul 13. Poziţia iniţială este şezând.
Aplecaţi-vă în faţă şi încercaţi să atingeţi genunchii cu fruntea, după care reveniţi în poziţia iniţială.
Repetaţi exerciţiul de 10 ori.

Exerciţiul 14. Poziţia iniţială este stând pe vine.
Ridicaţi-vă pe vârfuri, sprijinindu-vă cu mâinile de podea.
Încercaţi să vă sprijiniţi pe călcâie, fără a îndoi însă spatele.
Reveniţi la poziţia iniţială.
Repetaţi exerciţiul de 10 ori.

Exerciţiul 15. Poziţia iniţială este stând pe podea.
Aşezaţi-vă cu picioarele strânse sub dumneavoastră, la început spre stânga, apoi spre dreapta.
Repetaţi exerciţiul de câte 10 ori în fiecare parte.

Exerciţiul 16. Poziţia iniţială este stând pe burtă.
Ridicaţi trunchiul şi prindeţi picioarele cu mâinile.
Ridicaţi capul, astfel încât să vedeţi tavanul, după care reveniţi la poziţia iniţială.
Repetaţi exerciţiul de 6-8 ori.

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top