Descopera

10 alimente care ucid inteligenta si pe care trebuie sa le eviti

Cand vine vorba de nutritie, trebuie mentionat ca exista tot felul de alimente: unele superalimente care sunt cei mai buni aliati ai tai impotriva kilogramelor suplimentare, in timp ce altele stimuleaza functia cognitiva si imbunatatesc memoria. Pe de alta parte, unele alimente se stie ca au un efect devastator asupra functionarii creierului, si nutritionistii ne sfatuiesc sa le consumam moderat in scopul de a limita impactul lor negativ. Acestea fiind spuse, aici sunt cele 11 alimente de top care ne ucid inteligenta, incet, dar sigur:

1. Produsele zaharoase

Zaharul si produsele zaharoase sunt rele nu doar pentru profilul taliei, ci si pentru functionarea creierului. Consumul pe termen lung de zahar poate crea o gramada de probleme neurologice, si poate de asemenea sa interfereze cu buna functionare a memoriei. Pe de alta parte, zaharul poate de asemenea sa interfereze cu capacitatea ta de invatare, de aceea este recomandat sa eviti produsele pre-coapte, zaharul, siropul de porumb si produsele cu inalt continut de fructoza.

2. Alcoolul

Despre alcool se stie ca pe termen lung deterioreaza ficatul, si mai cauzeaza ceea ce este cunoscut sub numele de „ceata la creier”. Asa cum este sugerat de numele fenomenului, termenul se refera la resimtirea unei confuzii mentale, care actioneaza ca un nor afectand abilitatea de a gandi clar, dar si memoria. Ai observat vreodata ca nu iti poti reaminti nici macar numele unor obiecte comune, sau nu iti poti reaminti anumite evenimente, sau nu esti sigur daca ele au fost vise ori s-au intamplat in mod real? Din fericire, aceste simptome sunt reversibile, cu conditia ca sa te opresti din consumarea alcoolului, sau sa iti limitezi doza la una-doua bauturi pe saptamana.

3. Mancarea Junk

Un studiu recent realizat la Universitatea din Montreal a dezvaluit ca mancarea junk (gen fastfood, sau alimentele procesate) poate schimba substantele chimice din creier, ducand astfel la simptome asociate cu depresia si anxietatea. Pe langa asta, alimentele bogate in grasimi pot de asemenea sa mai declanseze simptome ce sunt similare semnelor de retragere in sine atunci cand te opresti din a le consuma. Aceste alimente afecteaza producerea de dopamina, o importanta substanta biochimica ce favorizeaza fericirea si un sentiment general de bunastare. Mai mult, dopamina mai sprijina si functia cognitiva, capacitatea de invatare, vigilenta, motivarea si memoria. De aceea este atat de important sa eviti toate alimentele care contin grasimi in exces.

4. Alimentele prajite

Aproape toate alimentele procesate contin chimicale, coloranti alimentari, aditivi, arome artificiale, conservanti si altele asemenea – acestea pot afecta comportamentul si functionarea cognitiva, datorita chimicalelor ce provoaca hiperactivitate, atat la copii, cat si la adulti. Alimentele prajite sau procesate distrug lent celulele nervoase localizate in creier. Totusi unele uleiuri sunt mai periculoase decat altele – uleiul de floarea-soarelui este considerat a fi printre cele mai toxice.

5. Alimentele procesate sau semipreparate

Intocmai precum alimentele prajite, cele procesate sau semipreparate au si ele un impact asupra sistemului nervos central si mai si sporesc riscul dezvoltarii de tulburari cerebrale degenerative mai tarziu in viata (precum boala Alzheimer).
Oricine stie ca alimentele sarate afecteaza presiunea sanguina si sunt foarte dure cu inima. Totusi, dupa cum sugereaza cercetarile, alimentele care contin mari cantitati de sare (sodiu) pot sa afecteze si functia cognitiva si sa impiedice abilitatea de a gandi. Cu alte cuvinte, alimentele sarate iti afecteaza inteligenta!!!
De fapt, consumul de alimente sarate si nicotina au fost aratate ca avand aceleasi efecte ca si drogurile, intrucat ele cauzeaza dure simptome de abstinenta si dorinta pentru alimente sarate.

loading...

6. Cerealele, cu exceptia cerealelor 100% integrale

Toate felurile de cereale au un impact asupra functionarii creierului tau si asupra sanatatii tale in general, cu exceptia cerealelor 100% integrale, care sunt foarte bogate in fibre si se stie ca previn imbatranirea arterelor. Daca consumi cu regularitate cereale, corpul tau risca sa imbatraneasca mai rapid decat ar fi normal, si poti de asemenea sa experimentezi pierderi de memorie si ceata la creier. Acestea fiind spuse, incercati sa schimbati carbohidratii obisnuiti cu carbohidratii complecsi – tot ceea ce aveti de facut este sa optati pentru painea integrala!

7. Proteinele procesate

Proteinele sunt caramizile din care sunt construiti muschii si sunt foarte importante pentru buna functionare a corpului. Evita proteinele supraprocesate, precum hot-dogii, salamurile, carnatii, si altele asemenea. Spre deosebire de proteinele naturale care ajuta corpul sa izoleze sistemul nervos, proteinele procesate fac exact opusul. Optati pentru sursele de proteine din nuci si semintele, spirulina, leguminoase  intrucat acestea sunt surse de proteine naturale, de inalta calitate.

8. Evitati cu orice pret grasimile trans

Grasimile trans determina o serie de probleme, de la afectiuni ale inimii pana la colesterol crescut si obezitate. Totusi ele sunt rele si pentru creier, intrucat fac creierul mai apatic, iti afecteaza reflexele si calitatea raspunsului cerebral – nemaimentionand ca ele sporesc riscul de atac cerebral!
Grasimile trans mai pot avea si alte efecte asupra creierului: consumate prea mult timp, ele pot avea ca rezultat un soi de micsorare a volumului cerebral oarecum similar celui provocat de Alzheimer. Aceasta micsorare a creierului are loc datorita faptului ca grasimile trans deterioreaza lent arterele – puteti preveni asta si puteti micsora riscul de atac cerebral prin simpla limitare a consumului de grasimi trans.

alimente nesanotoase - 10 alimente care ucid inteligenta si pe care trebuie sa le eviti

9. Indulcitorii artificiali

Cand oamenii incearca sa piarda in greutate, ei tind sa creada ca vor deveni supli peste noapte prin simpla inlocuire a zaharului cu indulcitorii artificiali. Este adevarat ca indulcitorii artificiali contin mai putine calorii, dar ei de fapt fac mai mult rau decat bine! Daca sunt utilizati pentru o perioada mai extinsa de timp, indulcitorii artificiali pot provoca vatamari cerebrale si pot interfera cu capacitatea cognitiva, in special daca utilizati cantitati mari de indulcitori.

10. Nicotina

In ciuda faptului ca nicotina nu este cu adevarat un produs alimentar, totusi creeaza haos in creier prin restrictionarea fluxului sanguin catre acest important organ, impreuna cu restrictionarea fluxului de glucoza si oxigen. Nicotina nu doar provoaca imbatranire prematura, dar mai si afecteaza producerea si functionarea neurotransmitatorilor prin rigidizarea capilarelor, vasele subtiri de sange care joaca un rol esential atunci cand vine vorba de functionarea creierului.

viataverdeviu

loading...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top