Cât de mult zahăr există în alimentele pe care le consumăm

Cât de mult zahăr există în alimentele pe care le consumăm

Zahărul este drogul modern. Acel drog care este permis și care există în aproape toate alimentele pe care le consumăm. Zahărul trebuie evitat pe cât posibil, pentru o sănătate de fier.

Consumul prea mult de zahăr ridică numeroase probleme de sănătate incluzând obezitatea , diabetul de tip 2 , presiunea sanguină crescută  și cariile dentare.

Se estimează că persoana  consumă în jur de 19,5 lingurițe sau 82 de grame de zahăr pe zi. Aceasta este de peste dublul sumei recomandate de American Heart Association (AHA), care este de 9 lingurițe pe zi pentru bărbați și 6 lingurițe pentru femei .

Cât și cum trebuie să consumăm zahăr

  • Bărbații ar trebui să mănânce nu mai mult de 9 lingurițe de zahăr pe zi și femei nu mai mult de 6.
  • Batoanele de ciocolată, cerealele dulci și sucul conțin adesea niveluri ridicate de zahăr adăugat.
  • Fructele conțin zaharuri naturale care sunt mai puțin dăunătoare decât zahărul găsit în alimentele procesate.
  • În mod obișnuit, consumul prea mare de zahăr crește riscul de boli de inimă , diabet și obezitate.

Ce este zahărul?


Zaharul este un carbohidrat simplu , care aparține unei clase de substanțe chimice. Există în multe forme diferite.

Cele trei tipuri principale de zahăr sunt zaharoza, lactoza și fructoza.

Specialiștii spun că zaharul are nutrienți zero și sunt calorii goale „care pot duce la kilograme în plus, sau chiar obezitatea”.

În martie 2015, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a publicat noi orientări care recomandă ca adulții și copiii să își reducă aportul de zaharuri adăugate la mai puțin de 10% din consumul total de energie. O reducere suplimentară sub 5% este asociată cu beneficii suplimentare pentru sănătate.

Cât de mult zahăr există în alimentele

Termenul „zaharuri libere” se referă la orice glucoză, fructoză și zaharoză adăugată la alimente și băuturi, precum și zaharurile care se găsesc în mod natural în siropuri, miere și suc de fructe. Termenul nu se aplică zaharurilor naturale găsite în fructele, legumele sau laptele proaspăt, deoarece nu există dovezi care să lege aceste zaharuri de problemele de sănătate.

Bauturi nealcoolice


Consumul de băuturi și sucuri zaharoase poate contribui la majoritatea aportului zilnic de zahăr.

  • Coca-Cola ( 330 ml): 7,25 lingurițe de zahăr
  • Red Bull : 5,35 lingurițe de zahăr
  • Sprite : 7,61 lingurițe de zahăr

Fructe


Fructele conțin un tip de zahăr numit fructoză. Fructele proaspete nu au zahăr adăugat, dar nivelul de zahăr variază de la 1 linguriță la 100 de grame la afine până la peste 3 lingurițe din struguri.

Toate cifrele de mai jos arată zahărul natural pentru o porție de 100 de grame

  • Mango: 2,75 lingurițe de zahăr
  • Banane: 2,48 lingurițe de zahăr
  • Mere: 2,11 lingurițe de zahăr
  • Ananas: 2 lingurițe de zahăr
  • Struguri: 3,14 lingurițe de zahăr
  • Lămâi: 0,5 linguri de zahăr
  • Kiwi fructe: 1,82 lingurițe de zahăr
  • Caise: 1,87 lingurițe de zahăr
  • Căpșuni: 0,99 lingurițe de zahăr
  • Zmeură: 0,9 lingurițe de zahăr
  • Afine: 2.02 lingurițe de zahăr
  • Căpșuni: 0.87 lingurițe de zahăr
  • Tomate: 0,53 lingurițe de zahăr

Acest tip de zahăr este unul sănătos și trebuie consumate în fiecare zi.

Consumul ridicat de zahăr, boli


Iată ce boli poate provoca consumul ridicat de zahăr.

Obezitatea: Un studiu recent efectuat la QJM a constatat că consumul de zahăr produce obezitatea.

Cât de mult zahăr există în alimentele

Boala cardiacă: Cercetarea publicată în JAMA a investigat aportul de zahăr și decesele legate de bolile cardiovasculare . Ei au concluzionat că: „Majoritatea adulților  consumă mai mult zahăr decât se recomandă pentru o dietă sănătoasă. Am observat o relație semnificativă între consumul de zahăr adăugat și riscul crescut de mortalitate din bolilor cardiovasculare”.

Diabet zaharat de tip 2: Deși zahărul nu provoacă direct diabet, persoanele care consumă mai mult zahăr decât media sunt mai susceptibile de a fi supraponderale , ceea ce reprezintă un factor de risc pentru diabetul de tip 2.

Concluzia este că trebuie să evitați toate produsele care au zahăr adăugat. Cele mai sănătoase sunt fructele și legumele.

Moartea albă, amarul adevăr despre zahăr, obezitate și boli ale metabolismului


Dr. Robert H. Lustig, unul dintre specialiștii care militează împotriva consumului de zahăr, susține că odată zahărul introdus în organism se divide în două substanțe. Acestea sunt cunoscute sub numele de glucoză, substanță care se regăsește în orice celulă vie de pe această planetă și fructoză. Interesant este că ficatul este singurul organ care poate să metabolizeze fructoza indiferent de cantitatea sa. Procesul este unul destul de simplu, fructoza o dată ajunsă în organism este transformată în ficat în glicogen, pentru ca în cele din urmă să ajungă stocată în organism sub formă de grăsime.

În cele mai multe dintre cazuri, grăsimea se va depune și în jurul ficatului, iar efectul imediat următor este că ficatul devine imun la insulină. În termeni populari, se spune că ficatul nu mai vede insulina din organism și atunci încep cu adevărat problemele. Organismul începe să producă din ce în ce mai multă insulină pentru ca ficatul să înceapă să reacționeze. Acest lucru nu se va întâmpla și atunci bolile precum diabetul zaharat de tip II, boli de inimă sau obezitatea se vor instala cu rapiditate.

Astfel, fructoza se transformă în cel mai mare dușman al omului. Mai mult de atât, în condiții normale, celulele din organism secretă un hormon, numit leptină, care anunță creierul că sunt pline de energie și astfel se reduce senzația de foame. Atunci când grăsimea abundă în organism, celulele încep să emită hormonul în cantități foarte mari și creierul dezvoltă imunitate față semnalele acestui hormon. Efectul imediat se produce prin transmiterea creierului semnalelor de foame permanentă. Organismul intrat în acest proces, nu mai are nicio posibilitate de scăpare și astfel obezitatea se instalează pentru totdeauna.

Zaharul ascuns din alimente

Din aceste motive, zahărul s-a transformat în cel mai mare dușman al omului. Pentru că studiile încep să explice foarte clar situația și cumpărătorii devin din ce în ce mai atenți la etichete, producătorii au găsit diverse metode de a ascunde zaharul în produsele lor.

În cazul prăjiturilor, zahărul ajuta că acestea ca capete culoarea maronie. De asemenea, prin adăugarea zahărului se pune în valoare aroma mâncării respective şi din această cauză alimentele de tip fast food sunt bogate zaharuri. Şi o franzelă pentru a avea un gust mai bun are în compoziţie foarte mult zahăr.

Milkshake-urile, băuturile de tip cola, apă cu aromă de fructe, băuturile energizante şi sucurile de fructe conţin cantităţi uriaşe de zahăr adăugat.

Cât de mult zahăr există în alimentele

Sosurile pentru salată, ketchupul şi sosul dulce şi picant conţin un cub de zahăr în fiecare 75 de grame. O brioşă, o porţie de fulgi de porumb pot să conţină între patru şi şase cuburi de zahăr. Pâinea integrală, biscuiţi cu conţinut scăzut de grăsimi, iaurtul cu un conţinut scăzut de grăsime pot conţine între un cub şi patru cuburi de zahăr.

Cele mai multe alimente pe care le trecem în categoria celor sănătoase – cum ar fi iaurt, alimente cu puţine calorii, sucurile de fructe – conţin mai mult zahăr decât ne dăm seama. Zahăr adăugat conţin şi cerealele pentru micul dejun, dar şi conservele din fructe şi legume.

Cum ne ferim de produsele care conțin zahar ascuns?

Loading...

Metoda este una simplă și ingenioasă, pentru că la 100 de grame de produs dacă pe etichetă sunt trecute mai mult de 15 grame din zaharuri totale, atunci însemnă că respectivul produs conține cantități importante de zahăr ascuns.

Produsele care conţin 5 grame de zaharuri totale sau mai puţin în 100 de grame reprezintă un produs care are un conţinut scăzut de zahăr.

Referinte

Raport complet (toate substanțele nutritive): 45307763, Coca-Cola, băuturi răcoritoare, UPC: 04904403. (2018, ianuarie). 

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)